شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کارخانه‌های کشور دارای کتابخانه می‌شوند

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت دهم بر کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه تاکید دارد، از حمایت وزارت ارشاد در راه‌اندازی کتابخانه برای کارخانه‌ها و دیگر برنامه‌های مرتبط با کتابخوانی برای کارگران خبرداد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی روز شنبه در دیدار با اعضای جامعه اسلامی کارگران ادامه داد: جامعه کارگری از اقشار پرتلاش، زحمتکش و دلسوز جامعه هستند که همواره در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و رهبری گام‌های بلندی برداشته و از آرمان های رهبری، نظام و دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کنند.

وی از جامعه کارگری خواست در بحث ترویج و افزایش فرهنگ مطالعه از طریق راه‌اندازی کتابخانه‌ها، مسابقات مختلف کتاب‌خوانی و نمایشگاه‌های کتاب به‌ویژه در محل کارخانه‌ها همکاری کنند و وزارت ارشاد نیز در این زمینه حمایت‌های جدی خود را خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قشر کارگری را از افراد کم توقع، فعال، دلسوز و متدین جامعه برشمرد و گفت: کارگران در سخت‌ترین شرایط و دوران‌های سخت این نظام به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره بار سنگین امور را بر دوش داشته و در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد دولت نهم و دهم برای کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و ادامه داد: رییس جمهوری به طور دایم بر رسیدگی به اقشار متوسط و کم درآمد و محروم جامعه تاکید دارند که این افراد همچون دیگر اقشار از امکانات کشور بهره مند و وضع بهتری داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در کشور تاکید کرد و گفت: نظرات و پیشنهادهاي اعضای جامعه کارگری در این خصوص در شورای فرهنگ عمومی مطرح و با جدیت دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به نقش مهم هنر در انتقال پیام و مفاهیم اشاره کرد و گفت: از  فیلم‌های سینمایی، تئاتر، هنرهای تجسمی و سایر فعالیت‌های هنری که ارزش و اهمیت کار و تلاش در آنها مدنظر قرار داشته باشد، قطعا حمایت خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه سیاست وزارت ارشاد این است که برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری محدود و مختص قشر خاصی نباشد، از آمادگی این وزارت‌خانه برای برپایی جشنواره‌ها، مراسم و برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری به‌ویژه در مناسبت‌های مختلف در محیط‌های کارگری خبر داد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری نیز در سخنانی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهاي خود پرداختند.

درخواست راه‌اندازی خبرگزاری مستقل، روزنامه، استفاده از تسهیلات زیارتی مشهد مقدس و استفاده از محصولات فرهنگی و هنری از جمله مواردی بود که توسط نمایندگان و دبیر جامعه اسلامی کارگری مطرح شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موارد قول مساعدت و همکاری داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها