شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
«آينه در كربلاست» در يك سال به چاپ چهارم رسيد

كتاب «آينه در كربلاست» اثر محمدرضا سنگري كه پاييز گذشته نخستين چاپ آن روانه بازار كتاب‌هاي ديني و ارزشي شد، پس از يك سال به چاپ چهارم رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سنگري در اين اثر با استناد به منابع معتبر ديني، روايتي كامل از واقعه عاشورا را ترسيم كرده است.

با انتشار چاپ چهارم اين اثر آييني از سوي انتشارات قدياني، شمارگان اين كتاب به 8000 نسخه رسيد.

اين کتاب، پژوهش و نگارشي نو در بازشناخت نهضت عاشورا و ترکيبي از روايت، تطبيق، تحليل، تذکر و سير تاريخي حوادث و رويدادها به شمار مي‌آيد. 

سنگري در اين کتاب طي 41 مرحله كوشيده است ‌«چگونگي» و «چرايي» واقعه عاشورا را به صورت دقيق و مستند با سير رخدادها، پيگيري كند. وي در اين مسير زمينه‌ها و موقعيت‌هايي را که در تکوين و شکل‌گيري حوادث موثر بوده‌اند، بازگو كرده است.

بر اساس معرفي ناشر، كتاب «آينه در كربلاست» از دقيق‌ترين و جزئي پردازانه‌ترين مكتوبات اين عرصه است كه مولف با استناد به منابع موثق تاريخ علماي شيعه و پس از 12 سال پژوهش كوشيده تحليل جامعي از حادثه كربلا و شهادت سومين پيشواي شيعيان ارايه دهد.

جزئيات حوادث، اسامي افراد تاثيرگذار در حادثه، نقشه راه كاروان امام حسين(ع)، شخصيت‌پردازي شهداي كربلا، گفت‌وگو و رجزهايي كه شهدا در لحظات پيكار با افراد دشمن داشته‌اند، نحوه به شهادت رسيدن تمامي شهدا، اسارت بازماندگان كربلا از كوفه و شام و رسيدن آنها به مدينه، از جمله مباحث اين پژوهش‌اند. 
 
در پايان اين نوشتار نيز منابع و مآخذ کتاب به ترتيب حروف الفبا در 31 صفحه جاي دارند. 

از ديگر تاليفات سنگري مي‌توان كتاب‌هاي «پرسش‌های امروز جوانان، حجاب، تهاجم فرهنگی، بحران هویت»، ««آئینه های روبرو»، «روز دهم (1): مجموعه مقالات پژوهشی و تحقیقی در زمینه عاشورا»، «شکسته دل کوچک من»، «سیب و عطش(نثر عاشورایی)» و «نقد و بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» را نام برد.

انتشارات قدياني چهارمين چاپ كتاب «آينه در كربلاست» را در ۸۱۶ صفحه‌ و به بهاي 140 هزار ريال به تازگي منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط