جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
شرح زندگي شهيد ستاري در «آسمان»

ليلا رزاق‌زاده نوشتن كتاب «ستاري به روايت همسر شهيد» را در دست دارد. اين اثر از مجموعه كتاب‌هاي «آسمان» است و از سوي انتشارات روايت فتح منتشر مي‌شود.-

رزاق‌زاده با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين كتاب زندگي شهيد منصور ستاري را از زبان همسرش، حميده پياهور بازگو مي‌كند. وي راوي اول شخص كتاب است. 

وي افزود: در بيشتر آثار منتشر شده درباره شهيد ستاري نحوه انجام ماموريت‌ها و تعامل با همكاران و همرزمان نقل شده‌اند اما اين اثر نگاهي به جريانات شخصي زندگي شهيد و روابط عاطفي او با همسر و فرزندانش دارد.

رزاق‌زاده درباره چرايي نگارش كتاب درباره زندگي شهيد سرلشكر منصور ستاري گفت: پشتكار و تلاش مستمر براي پيشرفت و نبوغ او در مسايل نظامي باعث شد تا اين كتاب را بنويسم و هم‌اكنون در مراحل پاياني نگارش قرار دارد. اين اثر از سوي انتشارات روايت فتح منتشر خواهد شد.

منصور ستاري سال 1327 در روستاي ولي‌آباد ورامين به دنیا آمد. وی طرح‌ها و ابتكارهاي زيادي در تجهيز سيستم‌هاي راداري و پدافندي به اجرا گذاشت كه در طول جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران توان نيروي هوايي را در سرنگوني هواپيماهاي متجاوز دشمن دو چندان کرد.

منصور ستاري درسال 1362 به سمت معاون عمليات فرماندهي پدافند نيروي هوايي، در سال 1364 به عنوان معاونت طرح و برنامه نيروي هوايي و در بهمن ماه سال 1365 با درجه سرهنگي به سمت فرماندهي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب شد و تا هنگام شهادت عهده‌دار اين مسووليت بود.

سرلشکر خلبان منصور ستاری در یک سانحه هوایی، در پانزدهم دی ماه سال 1373 به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط