یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
تجهيز كلاس‌هاي دوره ابتدايي استان گلستان به كتابخانه

اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان در سال تحصيلي جاري، تجهيز 3 هزار 505 كلاس دوره ابتدايي به كتابخانه را در دستور كار خود دارد. اين در حالي است كه در سال تحصيلي گذشته حدود 467 كلاس‌ دوره ابتدايي اين استان به كتابخانه مجهز شدند.-

پرويز سَنَدزايي، كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: تاكنون حدود 1662 كتابخانه كلاسي در دوره ابتدايي استان گلستان راه‌اندازي شده‌اند و اين اداره مي‌كوشد تا پايان سال تحصيلي جاري تمام كلاس‌هاي دوره ابتدايي اين استان را به كتابخانه مجهز كند.

وي با بيان اين كه در دوره‌هاي تحصيلي راهنمايي و متوسطه تاكنون به ترتيب 218 و 326 كتابخانه مستقل آموزشگاهي در استان گلستان راه‌اندازي شده‌اند، گفت: اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان براي ايجاد كتابخانه‌هاي آموزشگاهي در اين دوره‌، به فضاي مستقل نياز دارد اما با وجود اين مشكلات مي‌كوشد تا هر سال دست كم رشدي 10 درصدي در ايجاد كتابخانه‌هاي آموزشگاهي استان داشته باشد.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اين كه حوزه دانش‌آموزي عرصه‌اي بسيار گسترده است و اين اداره تاكنون كوشيده تا فعاليت‌هاي رو به رشدي را با هدف مساعد كردن شرايط فرهنگي دانش‌آموزان انجام دهد، عنوان كرد: دانش‌آموزان نظام جمهوري اسلامي ايران به مطالعه كتاب‌هايي با محتواي ايراني ـ اسلامي نيازمندند. بنابراين، بايد در كتابخانه‌هاي مدارس، كتاب‌هايي با اين مضمون ارايه شوند تا زمينه‌هاي رشد هوشي و تحرك ذهني دانش‌آموزان بيشتر فراهم باشد.

سَنَدزايي افزود: كتاب‌هايي كه در كتابخانه‌هاي مدارس عرضه مي‌شوند بايد زمينه‌هاي ياددهي مهارت‌هاي اجتماعي و زندگي را براي دانش‌آموزان فراهم و به آنها كمك كنند تا از شرايط جديد جامعه بهره‌مند شوند. همچنين منابع موجود در كتابخانه‌ها بايد با رويكرد ساده‌سازي مفاهيم علمي جديد ارايه شوند تا دانش‌آموزان به راحتي با مفاهيم و معاني علمي جديد ارتباط برقرار كنند و آن‌ها را در زندگي روزمره خود به‌كار گيرند.

وي يادآور شد: امروزه فرهنگ كشور ما به تكثرگرايي نويسندگان اهل ذوق ايراني نياز دارد تا به تدريج از جرگه آثار متعدد ترجمه‌اي رهايي يابد و به سابقه علمي و فرهنگي خود بازگردد. تنها در اين صورت است كه كودكان و نوجوانان مي‌توانند با گذشته پرافتخار فرهنگي كشورشان آشنا شوند و كمتر به مطالعه آثار غيرايراني كه اغلب با فرهنگ كشورمان در تضادند، بپردازند.

كارشناس فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان در پايان گفت: در استان گلستان همزمان با آغاز هفته كتاب، حدود 750 نمايشگاه كتاب برپا شد. اين نمايشگاه‌ها هنوز ميزبان علاقه‌مندان به كتاب، دانش‌آموزان، والدين و فرهنگيان‌ اين استان‌ هستند و تا زماني كه تمام كتاب‌هاي نمايشگاه‌ها به فروش برسند، شاهد برپايي آنها در استان گلستان خواهيم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط