یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
انتشار اثري آموزشي براي «آشنايي با فقه»

كتاب «آشنايي با فقه» اثر مليحه حاجيان منتشر شد. اين نوشتار به عنوان كتاب درسي براي دانش‌آموزان دوره پيش‌دانشگاهي رشته علوم و معارف اسلامي در راستاي آشنايي صحيح آن‌ها با علم فقه قابل استفاده است.-

محمدحسين محبت‌پناه، مدير داخلي انتشارات مدرسه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: كتاب «آشنايي با فقه» تصويري صحيح از علم فقه براي دانش‌آموزان ارايه مي‌كند و به رفع برخي شبهات نسبت به كارآمدي فقه و اجتهاد در اداره تمام شئونات زندگي بشر مي‌پردازد.

وي ادامه داد: تبيين جايگاه فقاهت در مذهب شيعه از جمله مباحثي محسوب مي‌شود كه در اين كتاب به تفصيل به آن اشاره شده است.

مدير داخلي انتشارات مدرسه افزود: بر اساس رسم مشهور فقها كه «محقق حلي» آن را بنيان نهاد، اين كتاب نيز در چهار باب فقهي گردآوري شده است. عبادات، ايقاعات، عقود و احكام، عناوين اين چهار باب فقهي‌اند كه هريك به تاريخچه، متون فقهي نمونه، انديشه‌ها و فعاليت‌هاي مختلف اين عرصه توجه دارند.

محبت‌پناه يادآور شد: در پايان هر فصل از كتاب «آشنايي با فقه» بخشي به نام «انديشه» وجود دارد. اين بخش‌ها با هدف تعميق تفكر و ايجاد سوال در ذهن دانش‌آموزان و برگزاري بحث آزاد در كلاس درس تدوين شده‌اند.

وي در پايان گفت: با توجه به اين كه از انتشار كتاب «آشنايي با فقه» تنها چند روز مي‌گذرد اما به دليل استقبال چشمگير دانش‌آموزان از اين اثر، شمارگان چاپ نخست اين كتاب به اتمام رسيده و انتشارات مدرسه در حال فراهم كردن تمهيدات لازم براي چاپ دوم اين اثر است. 

چاپ نخست كتاب «آشنايي با فقه» اثر مليحه حاجيان در 90 صفحه و به بهاي 25 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات مدرسه راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط