یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
عرضه «حساب دوم راهنمايي را، خود بيابيم» در بازار نشر

«حساب دوم راهنمايي را، خود بيابيم» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات مدرسه راهي بازار نشر شده است. اين اثر به گونه‌اي طراحي شده است كه دانش‌آموزان با انجام تمرين‌هاي آن در توليد، شكل‌گيري و يادگيري مفاهيم درس رياضي سهيم‌ مي‌شوند.-

محمدحسين محبت‌پناه، مدير داخلي انتشارات مدرسه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر اظهار كرد: اين كتاب با رويكرد دانش‌آموزمحور تاليف شده است و فعاليت‌هاي مندرج در آن، زمينه‌هاي فعاليت دانش‌آموزان در كلاس درس را فراهم مي‌كنند.

وي ادامه داد: قسمت فوقاني هر صفحه از اين نوشتار به صورت «پرفراژ» طراحي شده است تا دانش‌آموزان بتوانند پس از حل تمرين، صفحه مورد نظر را از كتاب جدا كنند و در اختيار معلم قرار دهند تا وي آن‌ها را در پوشه كار دانش‌آموزان(پوشه‌اي كه سوابق روند آموزش و يادگيري دانش‌آموزان را دربردارد) نگهداري كند.

مدير داخلي انتشارات مدرسه افزود: هر يك از تمرين‌هاي كتاب «حساب دوم راهنمايي را، خود بيابيم» هدف ويژه‌اي را به دنبال دارند. برخي از آن‌ها با هدف تثبيت يادگيري ارايه شده‌اند. برخي ديگر زمينه‌هاي كشف مفاهيم رياضي را فراهم مي‌كنند و اغلب آنها نيز از سطحي بالاتر از سطح معمولي كتاب برخوردارند و به تقويت و پيشرفت دانش‌آموزان در درس رياضي كمك مي‌كنند.

محبت‌پناه عنوان كرد: از آنجا كه تمرين‌هاي كتاب «حساب دوم راهنمايي را، خود بيابيم» بسيار متنوع‌اند، معلم مي‌تواند از هر برگه در كلاس درس براي فعاليت‌هاي كلاسي، آزمون و بررسي عملكرد آموزشي دانش‌آموز استفاده كند.

وي با اشاره به اين كه در بالاي هر صفحه از اين اثر يك خط‌كش طراحي شده است و تمام تصاوير موجود در اين كتاب با اندازه‌هاي واقعي ارايه شده‌اند، گفت: وقتي دانش‌آموزان با اندازه‌هاي واقعي به حل مسايل رياضي بپردازند، علاوه بر اين كه پاسخ سوال‌ها را به صورت عيني كشف مي‌كنند، زمينه‌هاي اثبات مفاهيم و قضاياي رياضي را كه پيش از اين ياد گرفته‌اند، فراهم مي‌شود.

مدير داخلي انتشارات مدرسه بيان كرد: از جمله علت‌هايي كه در اين كتاب، موضوع‌هاي حساب از هندسه به صورت جداگانه مطرح شده‌اند، مي‌توان به تخصصي‌‌تر شدن هر موضوع توسط دانش‌آموزان اشاره كرد. يادگيري هر يك از اين موضوع‌ها به صورت جداگانه باعث مي‌شود تا دانش‌آموزان براي يادگيري مباحث حساب و هندسه پايه بالاتر آماده شوند.

چاپ نخست كتاب «حساب دوم راهنمايي را، خود بيابيم» اثر مشترك خسرو داودي، فرخنده متين‌آرا و زيور نجفي در شمارگان 3000 نسخه، 70 صفحه و به بهاي 50 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات مدرسه راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط