دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
«دريا» از زندگي شهيد تحويلداري مي‌گويد

«دريا» عنوان كتابي درباره شهيد محمدمهدي تحويلداري است. اين اثر در دست تاليف اعظم حسيني، به انتشارات روايت فتح سپرده خواهد شد.-

اعظم حسيني با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ گفت: «دريا» از كتاب‌هاي مجموعه «نيمه پنهان» انتشارات روايت فتح است و زندگي شهيد محمدمهدي تحويلداري را از زبان همسرش «شمسي عامري» بازگو مي‌كند.

وي ادامه داد: ماجراهاي اين روايت از دوران آشنايي آن‌ها با يكديگر در آمريكا آغاز مي‌شود و تا زمان شهادت تحويلداري در هفتم آذرماه سال 1375 ادامه دارد.  وی به عنوان مهندس هوا ناو در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می کرد و در آب‌هاي جزيره خارك مسووليت خلبان‌هاي ناو را تا پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران برعهده داشت.

حسيني با اشاره به اين‌كه كتاب «دريا» يك راوي دارد، گفت: انتخاب يك راوي براي بيان حوادث و ماجرا‌ها آن هم به شكلي ساده، شيوه نگارش من است؛ زيرا به واسطه آن مخاطب به راحتي با احساس دروني همسر شهيد ارتباط برقرار مي‌كند. 

وي با اين توضيح كه منابع كتاب توسط انتشارات روايت فتح در اختيار او قرار گرفته، ‌افزود: با سوال‌هاي متعددي براي غني بخشيدن به اثر روبه‌رو شده‌ام. براي رسيدن به پاسخ‌ها با هماهنگي انتشارات با شمسي عامري مصاحبه‌اي را انجام خواهم داد تا اطلاعات جديدي را به كتاب اضافه كنم.

حسيني، نگارش كتاب درباره زندگي شهدا، آن هم به روايت همسر شهيد را كاري جذاب و پر مخاطب خواند و گفت: «دريا» نخستين كتاب من است كه در آن نحوه آشنايي شمسي عامري با شهيد تحويلداري و زندگي آن‌ها در جزيره خارك در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران، شرح داده مي‌شوند.

 «نوشين» و «آرمان» نام‌هاي دوم اين زوج‌اند كه در كتاب «دريا» براي روايت ماجراها از آن‌ها استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها