دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
28 درصد پاکستانی‌ها هر روز کتاب می‌خوانند

نظر سنجی گالوپ پاکستان نشان می‌دهد که 28 درصد پاکستانی ها هر روز کتاب می‌خوانند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا)، به نقل از سایت اینترنتی موسسه گالوپ پاکستان، در یک نظرسنجی جدید که این موسسه انجام داده و روز 22 نوامبر آن را منتشر کرده، 28 درصد مردم پاکستان ادعا کرده‌اند که به طور روزانه کتاب مي‌خوانند و 35 درصد نیز گفته‌اند که کتابخوانی آنها یک عادت هفتگی است ولی بقیه مردم به طور معمول با فواصل بیشتری کتاب مي‌خوانند. این نظرسنجی بنا به درخواست بنیاد پژوهشی «گیلانی» توسط موسسه گالوپ پاکستان انجام شده است. این موسسه زیرمجموعه موسسه بین المللی معروف گالوپ محسوب می‌شود.

این نظرسنجی از بین زنان و مردان در 4 استان به عنوان استان‌های نمونه انجام شده و از افراد پرسيده‌اند که هر چند وقت یکبار کتاب می‌خوانید؟ 28 درصد مردم ادعا کرده اند که هر روز کتاب می‌خوانند، 35 درصد گفته‌اند هرهفته کتاب می‌خوانند، 9 درصد گفته‌اند هر دو هفته کتاب می‌خوانند و 27 درصد نیز ادعا کرده‌اند که عادت کتابخوانی آن‌ها ماهانه است. یک درصد هم نظر خودشان را ابراز نکرده اند.

این نظرسنجی از 2686 مرد و زن پاکستانی در مناطق شهری و روستایی طی روزهای 30 اکتبر تا پنجم نوامبر 2011 انجام شده است. درصد خطای این نظر سنجی 2 تا 3 درصد و درصد اطمینان آن 95 درصد اعلام شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها