یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹

«زیگفرید فیشر فابیان» نویسنده و مورخ آلمانی در سن 89 سالگی در خانه‌اش در منطقه «برگ» در ایالت بایرن چشم از جهان فروبست. کتاب های تاریخی غیر داستانی این نویسنده میلیون‌ها مخاطب داشت و به بیش از 20 زبان دنیا ترجمه شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از انتشارات «باستای لوبه»، «فابیان» در 22 سپتامبر 1922 در «ماگدبورگ» از پدري نوازنده متولد شد. او دوران تحصیل خود را در «کونیگزبرگ» به پایان برد و فعالیت خود را به عنوان گزارشگر محلی برلینی نشریه «نوین سایتونگ» آغاز کرد.

در سال 1958 روزنامه نگاری را رها کرد و مسیر خود را به سوی علم تغییر داد. او با انتشار کتاب «نخستین آلمانی‌ها» در سال 1975 به عنوان نویسنده به موفقیت دست یافت. کتاب دیگر او با عنوان «با اوا عشق آغاز شد- داستان فرهنگی عشق و ازدواج» یک کتاب پرفروش را در کارنامه‌اش به ثبت رساند و با انتشار کتاب دیگرش با عنوان «خندیدن بدون مرز» استعدادش در زمینه نویسنده ای پرفروش بودن را به اثبات رساند.

کتاب های تاریخی او همچون «امپراطورهای آلمانی»، «شکوه پروس»، «جنگ و صلح پروس» و «در مورد خدا و طلا – کلمب یک دنیای جدید را کشف می‌کند» از جمله آثاری هستند که مخاطب با مطالعه آن‌ها از هنر نويسنده در حفظ تعادل بين جدیت و محبوبیت در نوشتن این آثار به وجد مي‌آيد.«فابیان» در طول دوران حیات ادبی خود بیش از 50 کتاب به رشته تحریر درآورد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها