چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

«آنتونیا میشاییلیس» نویسنده آلمانی کتاب های کودکان و نوجوانان برای رمان «قصه گو» نهمین جایزه ادبی «قلم زگبرگ» را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه ادبی تنها جایزه ادبی ایالت «شلسویگ هولشتاین» در بخش کودکان و نوجوانان به شمار می رود که از سال 2002 راه اندازی شده و از سوی شهر «باد زگبرگ» واقع در این ایالت اهدا می شود.

هر سال از تاریخ 23 آوریل (3 اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب برنامه ادبی «قلم – کتابخوانی» در شهر «باد زگبرگ» آغاز می شود. امسال نیز در این برنامه 70 نوجوان شرکت کردند و در نهایت از لیست 12 نفره اعلام شده برنده امسال شهرشان را برگزیدند.
 
کودکان از میان فهرستی تنظیم شده از سوی کتابخانه این شهر متشکل از نام 12 نویسنده آلمانی زبان که کتاب هایی 100 تا 300 صفحه ای را برای رده سنی 11 تا 15 سال به رشته تحریر درآورده اند، کتاب سال خود را انتخاب کردند. 

«میشاییلیس» این جایزه هزار یورویی، تندیس و دیپلم افتخار آن را از دست «دیتر شونفلد» شهردار «باد زگبرگ» دریافت کرد. در این مراسم «سیلکه واینتندورف» ناشر گروه انتشاراتی «اوئتینگر» در تحسین «میشاییلیس» اظهار داشت : رمان «قصه گو» کتابی است که مسایلی متفاوت را به یاد انسان می آورد؛ از جمله این که انسان هنوز می تواند به یک کتاب بیاندیشد و بر اثر آن حرکتی انجام دهد. 

رمان «قصه گو» شاهکاری از این نویسنده متولد 1979 در «کیل» است. «ابل تاناتک» یک وصله ناجور و دلال مواد مخدری است که «آنا» بر خلاف آگاهی کامل نسبت به این فرد به شدت دلباخته او می شود. اما در روی دیگر سکه یک «ابل» دیگر وجود دارد که پسری مهربان و افسرده است که از خواهرش مراقبت می کند و داستانی را روایت می کند که «آنا» را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و اینجاست که مرز میان واقعیت و رویا از میان می رود. 

«میشاییلیس» پس از اخد دیپلم سال های بسیاری به تدریس انگلیسی، هنر و نمایش در یک مدرسه پرداخت و در نهایت در دانشگاه «ارنست موریتز» در «گرایفزوالد» در رشته پزشکی تحصیل کرد. در کنار دو اقامت دراز مدت در هندوستان سفرهای بسیاری را به کشورهایی همچون انگلستان، یونان، سوریه، ایتالیا و ترکیه انجام داد و در این کشورها اطلاعات بسیاری را گردآوری کرد که بر روی کتاب هایش به روش هایی بسیار متنوع تاثیر نهاد. 

او برای نگارش رمان «سفر اعجاب انگیز الیور و توییست» منتشر شده به سال 2003 به شدت از ادبیات انگلیسی تاثیر گرفته و در رمان «ماه ببر» منتشر شده به سال 2006 به لحاظ موضوعی به دوران اقامتش در هندوستان پرداخته است. «باغ ببرها» 2011 ، «آخرین باران» 2009 ، «راز 12 قاره» 2007 ، «ستاره صبح» 2004 و «مایک و من و مکس ارنست» 2003 از دیگر رمان های این نویسنده اند. 

از برندگان پیشین این جایزه می توان به «کاترین لانگه» برای رمان «راز منجم» ، «توماس برینکس» و «آنتیه کومرلینگ» برای رمان «ماه نو» و «توماس فین» برای رمان «نور جاودان» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها