پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
نسخه جديدي از «اساس الاحكام» به چاپ رسيد

«اساس الاحكام» عنوان يكي از تاليفات «علامه ملا احمد نراقی» فقيه، متكلم، اديب، شاعر و دانشمند شيعه قرن 13 هجري قمرى در حوزه اصول فقه است. نسخه تصحيح شده اين كتاب به زودي منتشر مي‌شود.-

يدالله جنتي، رييس اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: اين اثر با سخن گفتن از مباحث فقه كاربردي، مضامين «عمل به ظن و حجيّت آن» و «حجيّت خبر واحد» را مي‌كاود.

وي افزود: اين دو موضوع در استنباط احكام شرعي مورد ابتلاي فقها و عالمان اسلامي‌اند كه در اين اثر به نحو احسن و به شكل استدلالي بحث و بررسي شده‌اند. 

جنتي با اشاره به اين كه احياي تراث شيعه و مكتوبات انديشمندان از جمله اهداف اين مركز است، يادآور شد: نسخه تصحيح شده «اساس الاحكام» طي هفته‌هاي آينده از سوي اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر خواهد شد. 

ملااحمد نراقی مشهور به «فاضل نراقی» چهاردهم جمادی الاخر 1185 هجری قمری در روستای نراق از توابع کاشان متولد شد. وی تحت نظارت و تعلیم پدرش، ملا محمدمهدی نراقی، مشهور به «محقق نراقی» که از برجسته‌ترین فقهای آن عصر و جامع علومی نظیر ریاضیات، نجوم، فلسفه و اخلاق بود، نردبان ترقی اندیشه و ادب را پیمود. 

از ملااحمد نراقی، کتاب‌ها و رسائل متعددی به یادگار مانده‌اند که معروف‌ترين آنها «معراج السعاده» است. از ديگر تاليفات اين انديشمند مي‌توان «عین الاصول»، «تنقیح الاصول»، «مناهج الاحکام یا مناهج الاصول»، «مفتاح الاحکام فی اصول الفقه»، «مستند الشیعة فی احکام الشریعه»، «عوائدالایام من امهات ادلةالاحکام»، «سیف الامه»، «الرسائل والمسائل» و «القضا والشهادات» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط