یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۸
مجموعه «یک اسم و چند قصه» منتشر می‌شود

مجموعه 15 جلدي «یک اسم و چند قصه» توسط انتشارات چکه و شهر قلم منتشر می‌شود. گروهی از نویسندگان مطرح کودکان در اين طرح ابتکاری، قصه‌هایی با محور خلاقیت و بداهه‌نویسی تالیف کرده‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، قصه‌هایی از شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس، ناصر کشاورز، لاله جعفری، مهری ماهوتی، فروزنده خداجو، مجید راستی، طاهره خردور، علیرضا متولی، سوسن طاقدیس، سپیده خلیلی و ناصر نادری در اين كتاب‌ها منتشر مي‌شود.
 
اين مجموعه زير نظر شکوه قاسم‌نیا، نویسنده و شاعر کودک آماده‌سازي مي‌شود. 

هر جلد از اين كتاب‌ها یک عنوان اصلی دارد و شامل 10 قصه‌ی کوتاه از نویسندگان نام برده در حوزه‌ کودکان و خردسالان است. نویسندگان در قصه‌ها تلاش کرده‌اند بدون مقدمه‌ سراغ اصل ماجرا بروند و تنها بر یک مساله متمرکز شوند که متناسب حوصله و توان فکری خردسال باشد.

این قصه‌ها بر اساس علائق و نیازهای خردسالان نوشته شده‌اند و قصه‌هاي آن براي برخي از خردسالان خوانده شده تا واكنش بچه‌ها نسبت به اين قصه‌ها ارزيابي شود. استقبال کودکانی که این قصه‌ها را شنیده‌اند نشان می‌دهد فضای تخیلی و طنز آنها موردپسند مخاطب است.

در هر کتاب این مجموعه، یک قصه از هر کدام از این نویسندگان وجود دارد که درباره‌ی یک موضوع اصلی که عنوان آن جلد هم برگرفته از آن است نوشته‌ شده‌اند.

نویسندگان تلاش کرده‌اند از موضوعات  مربوط به کودک که بچه‌ها با آنها سر و کار دارند مثل چتر، بزغاله، اتوبوس، کلاه، سنگ، گاو، درخت و قابلمه استفاده کنند تا برای بچه‌‌ها قابل درک و ملموس باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها