دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
تخفیف 50 درصدی برای ناشران عرب

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی خبر از 50 درصد تخفیف برای نام نویسی همه ناشران و نمایش دهندگان عرب در نمایشگاه 2012 داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از وام، سخنگوی این نمایشگاه کتاب گفت: این خبر با هدف حمایت از حضور ناشران و نمایش دهندگان عرب از سوی سازمان میراث و فرهنگ و نمایشگاه بین‌المللی ابوظبی منتشر شده است. 

ناشران و نمایش دهندگان عربی در صنعت نشر بیش از گذشته متعهد و قوی خواهند بود و با حضور خود در چنین رویداد بزرگ ادبی ، متقابلا با بخش ناشران حرفه‌ای همکاری خواهند کرد. 

با ارايه پروژه ها و برنامه های ویژه‌ای قرار است تا حدودی بودجه این نمایشگاه تامین شود و نمایشگاه کتاب 2012 ابوظبی چون سال‌های گذشته، کانون توجه همه کشورها قرار بگیرد.

در این نمایشگاه ناشران عرب و بین المللی با ارايه پروژه‌ای با عنوان «پل‌ها» با یکدیگر همکاری خواهند کرد که این پروژه توسط بنیاد کلمه برگزار می شود و با اجرای این پروژه، ناشران بین المللی کتاب‌هایشان را به زبان عربی ترجمه می کنند. اين پروژه ابتکاری است که از سوي سازمان میراث فرهنگی عرب با هدف تضمین همه باورها و عقاید و برقراری روابط فرهنگی بین‌المللی هدایت می شود . 

بنیاد کلمه اخیرا 150 عنوان کتاب کره ای را طی پروژه ای مشابه با عنوان «چتر» به عربی ترجمه کرده است. 

پس از تنها دو دهه نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی تبدیل به حرفه‌ای ترین نمایشگاه کتاب در منطقه عرب زبان و یکی از بزرگترین رویدادهای گردهمایی ناشران در جهان شده است. از سال 2009 این نمایشگاه به مرکز تجاری و حقوقی نشر در جهان عرب بدل شده و از خرید و فروش حقوق نشر کتاب های جدید استقبال می کند. 

در سال 2011 ، 875 ناشر از 58 کشور در این نمایشگاه شرکت کردند که 572 ناشر آن عرب بودند و با همکاری یکدیگر نمایشگاه کتاب را از لحاظ حضور حرفه‌ای ناشران عرب و بین المللی و همچنین یک رویداد ادبی ممتاز برای فروش محصولات فرهنگی در سطح جهانی قرار دادند.
نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی در ماه مارس (اسفند) در محل دایمی نمایشگاه های ابوظبی برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها