شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
برپايي جشنواره «بازگشت به کتاب» در ارمنستان

جشنواره «بازگشت به کتاب» و بزرگداشت حافظ با حضور رايزن فرهنگي ايران و جمعي از دانش‌آموزان مدارس فارسي‌آموز ايروان در كتابخانه «كودكان خنگو آپر» اين كشور برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين جشنواره محمدرضا شكيبا، رایزن فرهنگی ايران، درباره اهمیت ادبیات در انتقال فرهنگ و اخلاق سخنراني كرد.

وي در اين جشنواره كه با هدف ايجاد انگيزه‌هايي براي مطالعات بيشتر نسل جوان برگزار شد، عنوان كرد: ادبیات همواره نقش مهمی در پرورش افکار و اندیشه‌های مردم به ویژه نوجوانان داشته و آنها را با ارزش‌های زندگی و اخلاقی آشنا كرده است.

در ادامه اين جشنواره كه 25 مهر ماه در ارمنستان برگزار شد، یک فیلم ایران‌شناسی نیز در سالن كتابخانه «كودكان خنگو آپر» به نمايش درآمد.

اين جشنواره با تلاش کتابخانه کودکان خنگو آپر ایروان، مرکز فرهنگی «کتاب ارمني» و مساعدت وزارت فرهنگ و ریاست جمهوری ارمنستان برگزار شد. 

در اين جشنواره نویسندگان و ناشران ایران، فرانسه، آلمان، آمریکا و ایتالیا نیز شرکت داشتند. اين برنامه به مناسبت اعلام سال 2012 به عنوان پایتخت کتاب توسط یونسکو و پانصدمين سال صنعت چاپ در ارمنستان برگزار شد.

همزمان با برپايي اين جشنواره همچنين نمایشگاه کتابي براي سه روز برپا بود و بیش از 30 ناشر از ارمنستان و دیگر کشورها آخرین کتاب‌های خود را معرفی كردند. 

در حاشيه اين برنامه نشست‌هايي در موضوعات «مشکلات ترجمه»، «ارتباط کتاب و خواننده، نویسنده و ناشر» و چند موضوع مهم دیگر شكل گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط