یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
تعامل ايران و چين در حوزه نشر افزايش مي‌يابد

معاون بازرگاني انتشارات بين‌المللي الهدي از معرفي ظرفيت‌هاي حوزه نشر ايران به ناشران چيني و ديگر کشورهاي شرکت کننده در نمايشگاه بين‌المللي کتاب پکن خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجتبی خشایارفرد با بيان اين مطلب، توافق با سازمان انتشارات و چاپ چین را یکی از نتایج این حضور خواند و اظهار كرد: اين توافق با هدف چاپ پنج کتاب در حوزه ادبیات کلاسیک دو کشور صورت گرفت. 

وي افزود: به همین منظور، هیات‌های پنج نفره از فرهیختگان و اهالی نشر ایران و چین، پس از تایید کتاب‌های منتخب، بر مراحل ترجمه، چاپ و توزیع کتاب‌ها در دو کشور نظارت خواهند کرد.

خشایارفرد همچنین از توافق نهایی انتشارات بین‌المللی الهدی با یکی از معتبرترین ناشران چینی به نام «رودخانه زرد» خبر داد و گفت: تبادل حق چاپ دو کتاب به انتخاب طرفین و توزیع کتاب‌های انتشارات الهدی و رودخانه زرد در دو کشور، بخشی از این توافقاتند که به زودی با سفر مدیر انتشارات رودخانه زرد به ایران، زمینه اجرای آن فراهم خواهد شد.

وی هماهنگی براي تامین کتاب و نسخه‌هاي قرآني برای چهار هزار مسجد چین، حضور انتشارات الهدی در مجمع ناشران مسلمان این کشور و هماهنگی براي تاسیس نمایندگی الهدی در ایالت‌های مسلمان‌نشین چین را از دیگر نتایج حضور این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب پکن برشمرد.

خشایار فرد ابراز امیدواری کرد كه با توافقات صورت‌گرفته، حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور چین افزایش یابد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن شهریور ماه گذشته با حضور بیش از هزار و 900 ناشر از 60 کشور جهان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط