یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
«افغانستان در مسیر صلح و امنیت» به كتابفروشي‌ها رسيد

کتاب «افغانستان در مسیر صلح و امنیت» اثر مشترك عبدالحمید محمدی، معصومه حسنی و زهرا محمدی به همت انتشارات بین‌المللی الهدی در کابل منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين كتاب در چهارده فصل موضوع جنگ‌های زیان‌بار و ویرانگري را كه طی سالیان متمادی در افغانستان درگرفته‌اند  بررسي مي‌كند. 

همچنان كه در مقدمه اين نوشتار آمده است؛ ديري است كه جنگ‌هاي زيان‌بار و ويرانگر طي ساليان متمادي كشور افغانستان را در آتش خود سوزانده و ميراث آن را به يغما برده‌اند. جنگ‌هايي كه بدون شك آتش آن از جبهه بيرون شعله ور شده و در جبهه درون شعله آن فزوني يافته و خرمن هستي ملت مظلوم افغانستان را خاكستر كرده است. در اثر اين جنگ‌ها، درگيري‌ها و خون ريزي‌ها زيرساخت‌هاي اين كشور به ويرانه تبديل شدند، ويرانه‌اي كه ساليان سال بايد انتظار كشيد تا دوباره آباد شوند.

مردم چه آنهايي كه راهي ديار غربت و آوارگي شدند و چه آنهايي كه در كشور ماندند، هزاران مصيبت و سختي را تجربه كردند. هر كدام به نحوي صدمات جبران‌ناپذيري متحمل شدند. جنگ‌هايي كه در آن هيچ حريمي محترم شمرده نشد. ناآرامي‌هايي كه جان تعداد زيادي از مردم افغانستان را گرفت و چه بسيار كساني كه سلامتي خود را از دست دادند، بسياري از مراكز تعليمي و تحصيلي ويران شدند، مردم از فراگيري علم و دانش محروم شدند و اقتصاد كشور فلج شد. 

اين كتاب مي‌كوشد با نگاه به گذشته افغانستان و در نظر گرفتن پيامدهاي جنگ و ناامني، به مواردي از صلح و زندگي مسالمت آميز توجه كند و با اشاره به مسير صلح و امنيت كه اين كشور تا حدودي در آن قرار گرفته است، نكاتي را يادآور شود. 

نخستين چاپ کتاب «افغانستان در مسیر صلح و امنیت» سال 90 با شمارگان 1000 نسخه در 500 صفحه در كابل منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط