سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

با انتخاب «فرانتس هولر» و «کاترین شرر» جایزه کتاب کودک «لیندر» شهر هایدلبرگ آلمان امسال به کشور سوییس می‌رود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «هولر» نویسنده 68 ساله سوییسی همراه هم‌وطنش «شرر» تصویرگر 42 ساله، این جایزه را برای کتاب کودکانه «روزی روزگاری یک جوجه تیغی بود» که اوایل سال در انتشارات «هانسر» منتشر شده، از آن خود کردند.
 
این نویسنده اشعار و قافیه‌های بامزه و بی نظیری را گردآوری می‌کند که از نظر «گابریله هوفمان» موسس کتابفروشی کودکان و نوجوانان «لیندر» شهر هایدلبرگ، از مسیری ویژه درهای دنیای کتاب را به روی کودکان می‌گشاید. 

«گابریله هوفمان» مالک فروشگاه کتابخوانی و کتابفروشی «لیندر» در هایدلبرگ و نیز موسس جایزه کتاب کودکان «لیندر» است. این جایزه از سال 1998 تاسیس شد و از آن جا که تاسیس آن مصادف با انتشار نخستین جلد از سری کتاب‌های هری پاتر با نام «هری پاتر و سنگ جادو» در آلمان بود، «جی.کی رولینگ» نویسنده انگلیسی این کتاب کودکانه به عنوان نخستین برنده این جایزه انتخاب شد و جايزه نخستين دوره اهدای آن را در سال 2000 دريافت كرد. 

«روتراوت سوزانه برنر»، «کیرستن بوی»، «پاول مار» و «اکسل شفلر» از ديگر برندگان سال‌های گذشته این جایزه هستند. جایزه کتاب کودک «لیندر» مشتمل بر یک تندیس کوچک طلایی به شکل سر یک گربه و جایزه‌ای نمادين است. 

«فرانتس هولر» متولد اول مارس 1943 در«بیل» است. او که تحصیل‌کرده رشته‌های شناخت زبان های رومی و زبان‌شناسی و عضو انجمن نویسندگان سوییس ، انجمن بین‌المللی قلم و رییس هیات داوران جایزه «كوریگ» است، تا کنون کتاب‌های زیادی به رشته تحریر درآورده و جوایز متعددی نیز دریافت کرده است. اين در حالي است كه آثار او تنها به کتاب‌های کودکان محدود نمی‌شود. «در قصری در اسکاتلند روزگاری یک هیولای جوان زندگی می‌کرد» 1979 ، «دکتر پارک پلاتز» 1980 ، «رویای ترکی» 1981 ، «چیپو و پنگوئن» (رمان کودکانه) 1985 ، «اگر می‌توانستم آرزو کنم» 2000 و «کتاب بزرگ» 2009 از کتاب‌های کودکانه این نویسنده هستند. 

«کاترین شرر» متولد 1969 در رشته طراحی در مدسه عالی بازل تحصیل کرده است. او علاوه بر کار تدریس به کار تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان نیز می‌پردازد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها