شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
«وصف رخساره خورشيد» به بازار كتاب مي‌رسد

منصور پایمرد مجموعه‌ای از مقالاتش در حوزه حافظ‌پژوهی را در كتابي با عنوان «وصف رخساره خورشید» از سوی نشر العالم در دست چاپ دارد. این شاعر همچنین سومین دفتر شعرش را آماده انتشار کرده است.-

اين پژوهشگر در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «وصف رخساره خورشید» دربرگیرنده 12 مقاله‌ است که پیش‌تر در مطبوعات و نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند.

وی ادامه داد: مقالات این مجموعه در سه بخش زندگی، شعر و اندیشه حافظ تدوین شده‌اند. در این مقالات سعی داشته‌ام از نگاهی نو به موضوعاتی که کمتر پرداخته شده است‌، بپردازم.

پایمرد پیش‌تر در گفت‌و‌گو با «ایبنا» از گردآوری این مقالات در مجموعه‌ای با عنوان «مظلمه خون سیاووش» خبر داده بود. وی درباره تغییر نام این کتاب گفت: این عنوان تاحدودی شاهنامه و فردوسی را تداعی می‌کرد، برهمین اساس تصمیم گرفتم عنوان حاضر را که برگرفته از شعر حافظ است، انتخاب کنم.

این شاعر از آماده‌سازی سومین مجموعه شعرش خبر داد و گفت: سومین مجموعه شعرم با عنوان «بی چتر زیر همه باران‌های جهان» را آماده انتشار کرده‌ام. البته هنوز ناشر مشخصی برای این مجموعه در نظر نگرفته‌ام.

وی توضیح داد: این دفتر گزیده‌ای از سروده‌های آزاد من طی دو یا سه سال اخیر را شامل می‌شود که پیرامون موضوعات و مضامین عاطفی، اجتماعی و عرفانی سروده شده‌اند.

پایمرد در پایان افزود: در مقایسه این دفتر با دو دفتر قبلی، تغییر ویژه‌ای در ساختار یا مضامین اشعار دیده نمی‌شود و به نوعی ادامه همان کارهای پیشین من به حساب می‌آیند.

منصور پایمرد، متولد سال 1329 در شیراز است. پیش‌‌تر دو مجموعه شعر «مشتی از خورشید و دستی از دریا» و «زندگی به شرط چاقو» از او به چاپ رسیده است. کتاب‌های «شخصیت امیرمومنان علی(ع) در ادب عرفان اسلامی» و «سلوک باطنی حافظ» از دیگر آثار او هستند.

«با مدعی مگویید... !» عنوان جدیدترین اثر منتشر شده او در 208 صفحه است که از سوی انتشارات نوید شیراز راهی بازار نشر شد. این اثر مجموعه‌ای از مقالات حافظ‌پژوهان و استادان مختلف و نامدار، عضو انجمن دوستداران حافظ از سراسر کشور را شامل می‌شود که طی سال‌های مختلف به رشته تحریر درآمده و ارایه شده‌اند. گردآوری، ویراستاری و نگارش مقدمه این اثر برعهده پایمرد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط