یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۱

«موسسه ملی کمک به ترویج هنر واشینگتن» پس از مطالعه و تحقیق میدانی طولانی در گزارشی که اخیراً منتشر کرد، نوشت توانایی‌های مطالعه و درک مطلب آمریکایی‌ها به ویژه بین جوانان این کشور رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری «سی‌.بی‌.سی» کانادا، این تحقیق نشان می‌دهد که در سال 2002، تنها 52 درصد از آمریکایی‌هایی که بین 18 تا 24 سال سن داشتند بدون اجبار یا نیاز خاصی حاضر به مطالعه کتاب بوده اند؛ در حالی این رقم، یک دهه پیش از آن 59 درصد بود. 

این در حالی است که همین آمار در بین نسل جوان‌تر آمریکایی‌ها طی این مدت شاهد کاهش بسیار بیش‌تری بوده است. این آمار نشان می‌دهد تنها اندکی بیش از 30 درصد نوجوانان 13 ساله آمریکایی هر روز زمانی را به مطالعه آزاد اختصاص می‌دهند که این میزان، نشان دهنده کاهشی 14 درصدی طی دو دهه گذشته است. 

همچنین بر اساس نتیجه این تحقیقات، شمار افراد بالغی که مدرک کارشناسی و بالاتر دارند و می‌توانند متون نثر ادبی را به راحتی بخوانند و درک کنند، در سال 2003 با 9 درصد کاهش نسبت به سال 1992 به 31 درصد رسیده است. 

به اعتقاد 38 درصد آمریکایی‌ها، تکمیل تحصیلات متوسطه در این کشور برای فراگیری توانایی‌های پایه در مطالعه و درک مطلب کافی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها