سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
دوازده‌ كتاب در همایش مرجع بیداری اسلامی رونمايي مي‌شوند

خانه مشروطه اصفهان به پاس مجاهدت‌های آیت‌الله آقانجفی اصفهانی همایش «مرجع بیداری اسلامی» را با رونمايي از 12 کتاب درباره شخصیت اين روحاني برگزار می‌كند. این همایش 14 مهر با قرائت پیام مقام معظم رهبری آغاز می‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آقانجفي اصفهاني مرجع تقليد نامدار و عالمي رباني بود که علاوه بر مراتب علم و عرفان، در جريان رويدادهاي نهضت تنباکو تا مشروطه نقش مهمي ايفا كرد. 

مقابله با فرقه‌هاي ضاله از جمله مبارزه با بابيان و بهاييان از اقدامات برجسته مبارزاتي آن عالم اصولي در دوران ناصرالدين شاه بود که به واسطه آن از طرف دربار بارها مورد مواخذه قرار گرفت. وي از بانيان شرکت اسلاميه در اصفهان بود و نقش مهمي را در آن زمان در راستاي تقويت اقتصاد ملي داشت. 

از وي آثار متنوعی در مسايل مختلف فقهي، اعتقادي و عرفانی بر جاي مانده‌اند. تاليفات وي را حدود90 عنوان ذکر کرده‌اند که از آن ميان کتاب‌هاي «آداب الصلاه در اسرار نماز»، «اشارات ايمانيه» در عرفان، «تفسير عنايات»، «الرضويه» و «حقايق الاسرار» در شرح زيارت جامعه کبيره به زبان فارسي تصحيح و چاپ شده‌‌اند.

همایش «مرجع بیداری اسلامی» همزمان با سالگرد درگذشت اين فقه ديني، 14 مهر ماه در اصفهان برگزار مي‌شود. سخنراني افتتاحیه اين مراسم را آیت‌الله حسین مظاهری عهده‌دار است. در پایان اين همايش از 12 جلد کتاب درباره شخصیت آن مرجع ديني رونمایی مي‌شود. 

كتاب «فقه اماميه» كه از مجموعه تاليفات آقانجفي اصفهاني در حوزه فقه استدلالي، نخستين كتابي است كه در اين مراسم رونمايي خواهد شد. «حكايت بيداري» نوشته محمود فروزبخش اثر ديگري است كه به زندگي و تجارب عرفاني اين عالم رباني اختصاص دارد.

كتاب «آداب الصلاه» در زمينه احكام و اسرار نماز از ديگر تاليفات اين فقيه سياسي است كه با تصحيح رحيم قاسمي منتشر شده است. «الافاضات و منبع السعادات» عنوان اثر ديگري از اين عارف است كه از طريقه عرفان سخن مي‌گويد. اين نوشتار نيز با تصحيح رحيم قاسمي منتشر و آماده رونمايي شده است.

«حدود و اختيارات فقيه در رساله في ولايت الحاكم الفقيه» كه رساله فقهي آقانجفي اصفهاني به شمار مي‌آيد، با تصحيح ذبيح‌الله نعميان، «زندگي‌نامه آيت‌الله عظمي آقانجفي اصفهاني» اثر سيدمصلح‌الدين مهدوي، «پرتوي از عنايات الهي و افاضات رحماني بر عالم رباني آيت‌الله نجفي اصفهاني» به كوشش حسين درگاهي و كتاب «مجمع الرسايل» نوشته مصطفي آيت‌مهدوي، از جمله كتاب‌هاي اين مجموعه‌اند كه پنج‌شنبه(14 مهر ماه) با حضور عده‌اي از استادان حوزه و تاريخ اسلام و علاقه‌مندان به پژوهش‌هاي تاريخي رونمايي خواهند شد.

همایش «مرجع بیداری اسلامی» از ساعت 9 تا 17 چهاردهم مهر ماه در خانه مشروطه اصفهان، خیابان نشاط، کوچه 14 برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 2212556 در استان اصفهان تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط