سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
انتشار کتاب «محمد(ص)» در آلمان

کتاب «محمد(ص)» نوشته پروفسور «آنه ماری شیمل» برنده جایزه صلح کتابفروشان در سال 1995، در كشور آلمان منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين كتاب با نگاه فردي غيرمسلمان كه سال‌ها درباره اديان شرقي پژوهش و تدريس كرده، به رشته تحرير درآمده است.
 
در شرحی بر محتوای اين کتاب آمده است: «محمد(ص) بنیان‌گذار اسلام، در سال 569 در مکه متولد شد و در سال 632 در مدینه از دنیا رفت و در خلال 22 سال از سال‌های آخر زندگانیش، یک فرشته الهاماتی را از جانب خدا برای وی آورد. محمد(ص) به لحاظ تاریخی که بود؟ او چگونه وحی الهی را دریافت می‌کرد و چگونه قرآن را خلق کرد؟ او چه میزان از اهمیت برای گسترش اسلام را داراست؟ مقام و منزلت وی امروزه در میان مسلمانان جهان چگونه است؟»

«انتشارات دیدریکس» (Diederichs Verlag) چاپ نخست کتاب «محمد(ص)» را با 96 صفحه و بهاي 90/4 یورو به چاپ رساند.

پروفسور «آنه ماری شیمل» (2003-1922) استاد رشته شرق شناسی و نویسنده بود. او در دانشگاه‌های «هاروارد»، «کمبریج» و «ماساچوست» فرهنگ هند و اسلامی را تدریس می‌کرد و یکی از مطرح‌ترین پژوهشگران اسلامی محسوب می‌شد. وی توانست شمار فراوانی دکترای افتخاری، نشان‌های افتخار و همچنین «جایزه صلح کتابفروشان» (Friedenspreis des Deutschen Buchhandels) در سال 1995 و نیز «جایزه رویشلین» (Reuchlinpreis) را از آن خود سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط