دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
«مديريت كيفيت فراگير»  منتشر شد

كتاب «مديريت كيفيت فراگير» نوشته جوئل اي. راس با ترجمه مجيد پسران قادر، علي‌رضا جباري و عباس كحال‌زاده وارد بازار كتاب‌هاي دانشگاهي شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مديريت كيفيت فراگير (TQM) ادغام كاركردها و فرايندها در سازمان، به منظور حصول بهبود مستمر كيفيت كالاها و خدمات است و هدف آن، تأمين رضايت مشتريان است.

بيشتر فصل‌هاي كتاب، تمرين‌هايي را در بر دارد كه فرصت به كارگيري اصول TQM درباره روش‌هايي را كه در اين فصل‌ها شرح داده شده‌اند  فراهم مي‌كند.

پرسش‌هايي بحث برانگيز،‌ تمرين‌ها، مثال‌ها، موردها و خواندني‌هايي در حمايت از مطالب درسي آورده شده‌اند كه اين ابزارها روي هم رفته امكان كمك‌رساني به درك مطالب را فراهم مي‌آورند، به‌طوري كه خواننده اصول مطرح شده در كتاب را مي‌فهمد و توانايي به‌كارگيري آن‌ را در پهنه عمل مي‌يابد.

TQM بر پايه شماري از انديشه‌ها استوار است، بدين معني كه TQM تفكر درباره كيفيت، از لحاظ كاركردهاي موسسه اقتصادي است و فرايندي كامل است كه كاركردهاي مرتبط با يكديگر را در همه سطوح انسجام مي‌بخشد.

مديريت كيفيت فراگير رويكردي سيستمي است كه هرگونه تعامل ميان عناصر و عوامل گوناگون سازمان را در نظر دارد. بنابراين اثر بخشي جامع اين نظام از مجموع بازده افراد در نظام‌هاي فرعي بيشتر است.

كتاب «مديريت كيفيت فراگير» از 14 بخش شامل مقدمه‌اي بر مديريت كيفيت فراگير، نگرشي بر منابع انساني، مديريت فرايند، تمركز بر مشتري و بازار، ترازيابي، سازماندهي مديريت كيفيت فراگير، بهره‌وري، كيفيت و باز مهندسي، هزينه كيفيت، استانداردهاي جهاني كيفيت، نظريه قيدها، مورد پژوهي در شركت ويري‌فيلم  رهبري، اطلاعات و تحليل و طرح‌ريزي راهبردي تشكيل شده است.

كتاب «مديريت كيفيت فراگير» در 584 صفحه، 1000 نسخه و به بهاي 128000 ريال از سوي مركز نشر دانشگاهي منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها