چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
همايش سه روزه «مهر مولانا» برگزار مي‌شود

همايش سه روزه «مهر مولانا» برای نخستین بار به مناسبت روز بزرگداشت مولوی و جشن باستاني مهرگان، روزهاي هشتم، نهم و دهم مهر با همکاري معاونت فرهنگي-اجتماعي شهرداري تهران برگزار مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين همايش که از سوي موسسه‌‌هاي فرهنگي «خورشيد راگا» و «سروش مولانا» با همکاري معاونت فرهنگي-اجتماعي شهرداري تهران برگزار مي‌شود، رخدادي است که در آن پژوهشگران به بررسي چيستي و جايگاه مهر و عشق در فرهنگ ايرانی مي‌پردازند و هنرورزان به بازآفريني سيماي هنري آن همت مي‌گمارند.

مهر يکي از مهم‌ترين عناصر انديشه ايراني در گذر قرون و اعصار بوده است. ايرانيان همواره ستايندگان و ستايشگران مهر و عشق بوده‌اند و مهر به يکي از کليدي‌ترين عناصر فکري در ادبيات فارسي و عرفان و تصوف ايراني-اسلامي تبديل شده است. در اين ميان و در کنار شخصيت‌هايي چون رابعه عدويه، احمد غزالي، عين‌القضات همداني، فردوسي، سعدي، عطار، سنايي و نظامي، بي شک مولوي يکي از بزرگترين ستايندگان عشق و مهر بود.

در اين همايش سه روزه که هر روزش به نام يکي از شاعران بزرگ ايران (مولانا، حافظ و فردوسي) نامگذاري شده است، عليقلي محمودي‌ بختياري، اصغر دادبه،‌ ايرج شهبازي، شروين وکيلي، اميرحسين ماحوزي و زاگرس زند سخنراني خواهند کرد و گروه‌هاي موسيقي قاصدک، هوران و زروان به اجراي برنامه خواهند پرداخت.

نخستين همايش سه روزه مهر مولانا، روزهاي هشتم، نهم و دهم مهر از ساعت 16 تا 20 در تالار ايوان شمس (تقاطع بزرگراه‌هاي کردستان و جلال آل‌احمد) برگزار مي‌شود. ورود عموم به اين همايش آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها