دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
افزودن يك جلسه آموزشي در هفته به آموزش قرآن كريم

يك جلسه آموزشي در هفته به آموزش قرآن كريم در مدارس مقطع تحصيلي دبستان اضافه مي‌شود. اين تصميم با توجه به تعطيلي روزهاي پنج‌شنبه هر هفته از سال تحصيلي 91 ـ 90 گرفته شده است.-

عليرضا رحيمي، مديركل دفتر دبستاني وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: بر اساس افزوده شدن يك جلسه آموزشي در هفته به آموزش قرآن كريم در مقطع ابتدايي، در پايه نخست ابتدايي، دو جلسه و در پايه‌هاي دوم تا پنجم ابتدايي، سه جلسه آموزش قرآن كريم برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه افزايش يك جلسه آموزش قرآن كريم در دوره ابتدايي با رويكرد انس دائمي دانش‌آموزان با قرآن كريم صورت گرفته است، افزود: محتواي آموزشي اين جلسه آموزشي، فعاليت‌محور است؛ به اين معنا كه دانش‌آموزان در طول اين يك ساعت اضافه شده، فعاليت‌هايي انجام مي‌دهند كه زمينه‌هاي انس و الفت بيشتر آنها را با قرآن كريم فراهم مي‌كنند.

مديركل دفتر دبستاني وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: دانش‌آموزان در اين جلسه آموزشي با قصه‌هاي قرآني موجود در قرآن كريم، منابع ديني و برگرفته از سخنان بزرگ‌ترهايشان از جمله والدين آشنا مي‌شوند و آنها را به كمك معلم خويش بررسي مي‌كنند و به خطاطي آيات قرآن كريم، نقاشي حيوانات و ميوه‌هايي كه در قرآن كريم است، مي‌پردازند.

رحيمي بيان كرد: اجراي نمايش‌هاي خلاق برگرفته از آيات الهي و حفظ برخي از سوره‌هاي قرآني، از ديگر فعاليت‌هايي محسوب مي‌شوند كه در يك جلسه آموزشي اضافه شده به جلسه‌هاي آموزش قرآن كريم در مدارس ابتدايي توسط دانش‌آموزان صورت مي‌گيرند.

وي ادامه داد: در پايان فعاليت‌هايي كه درباره موضوعي از موضوع‌هاي قرآن كريم به وسيله دانش‌آموزان انجام شده‌اند، معلم با كمك دانش‌آموزان و بر اساس فرصتي كه از قبل تعيين كرده، نمايشگاهي را از دستاوردهاي آنها برپا مي‌كند.

مديركل دفتر دبستاني وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: با توجه به اين كه اين طرح براي نخستين بار در وزارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد، اميدواريم كه شاهد انس و الفت بيشتر دانش‌آموزان با آموزه‌هاي ديني و قرآني باشيم و به اهداف نظام آموزش و پرورش در اين حوزه برسيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط