یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
حضور «يك جفت جغد غمگين» علي‌الله سليمي در بازار كتاب

«يک جفت جغد غمگين»، مجموعه داستان‌هاي كوتاه كوتاه علي‌الله سليمي منتشر شد. وي در اين مجموعه كه با تصويرگري‌هاي نرگس محمدي به چاپ رسيده، به موضوعات اجتماعي و تنهايي انسان معاصر نظر داشته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سليمي در اين مجموعه نگاهي متفاوت را در بيان برخي موضوعات انساني در نسبت با محیط پيرامونش و مسايل امروز جامعه معاصر طرح كرده است.
 
وي همچنين در اين داستانک‌ها سعي داشته با زباني ساده، ديدگاهي سمبليک را در موقعيت‌هاي داستاني به كار گيرد.
 
بخشي از داستان «قدم‌هاي ناتمام يك گربه» این مجموعه این‌گونه نوشته شده است: «روي سكو به انتظار آمدن اتوبوس نشسته بوديم. گرماي هوا كلافه كننده بود. زير پاي ما جوي نيمه خشک فاضلاب بود كه روي آن با نرده‌هاي آهني پوشانده شده بود.»
 
و داستانك «قصه شغال پير» اين‌گونه آغاز شده است: «يك قصه بيش از ساير قصه‌ها شغال‌هاي بيشه را غمگين مي‌كرد و آن قصه شغال پيري بود كه در يك غروب براي آوردن غذا براي بچه‌هايش رفت و هرگز برنگشت...»
 
«منهاي يك گنجشك»، «قدم‌هاي ناتمام يك گربه»، «معجون دامنگير»و «نيمكت خالي در پارك»،‌ نام برخي داستان‌هاي كوتاه كوتاه اين كتاب است.

كتاب «يك جفت جغد غمگين» تابستان امسال(90)، به شمارگان 1200 نسخه از سوي انتشارات «هزاره ققنوس» منتشر شد. 

اين كتاب كه در قطع جيبي به چاپ رسيده است، 64 صفحه و قيمت آن هزار و 800 تومان است. 

مجموعه داستان «ايستگاه باغ سرهنگ» ديگر  اثر داستاني سليمي با موضوعات اجتماعي و شهري است كه در سال 1388 به چاپ رسيد.

وي اين روزها غير از آثاري كه در زمينه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در حال چاپ و نگارش دارد، رمان «از عشق صنوبر» را نيز  به انتشارات انجمن قلم ايران سپرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط