سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
راز دوقلوها فاش شد

آتوسا صالحي و مژگان كلهر در شهر كتاب مركزي با مخاطبان آثار خود ديدار و گفت‌وگو كردند. اين دو كه به عنوان دوقلوهاي ادبي شناخته مي‌شوند، در اين نشست درباره‌ عادات و روش‌هاي نوشتن و پردازش سوژه صحبت كردند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آتوسا صالحي و مژگان كلهر نويسندگاني هستند كه در طول سال‌هاي فعاليت خود در اين حوزه كارهاي مشترك بسياري براي بچه‌ها داشته‌اند.

اين دو نويسنده فعاليت خود را با گزارش‌نويسي آغاز كرده و سپس در حوزه‌ داستان‌نويسي و ترجمه فعاليت‌هاي خود را ادامه دادند. آنها مدتي مسوول بخش مجله در مجله نشريه سروش نوجوان بودند و از همان زمان‌ها عده‌اي از فعالان فرهنگي حوزه كودك و نوجوان آنها را با عنوان دوقلوها مي‌شناسند.

اين نويسندگان حوزه كودك و نوجوان شب گذشته در فروشگاه مركزي شهركتاب با مخاطب كتاب‌هاي‌شان ديدار كردند و در اين برنامه مژگان كلهر درباره‌ چگونگي شكل‌گيري كتاب به بچه‌ها گفت و به كودكان توصيه كرد تا مي‌توانيد كتاب بخوانيد؛ زيرا هرچه بيشتر بخوانيد براي نوشتن ذهن بازتري خواهيد داشت.  مي‌توانيد در كلاس‌هاي داستان‌نويسي نيز شركت كنيد.

آتوسا صالحي نيز با بيان اشاره به برخي آفت‌هاي كلاس‌هاي داستان‌نويسي گفت: يكي از آفت‌ها اين است كه در اين كارگاه‌ها بچه‌ها درباره‌ي سوژه‌هاي خود زياد با هم صحبت مي‌كنند و اين باعث مي‌شود كه انگيزه نوشتن در آنها ضعيف شود. آفت ديگر، يكي شدن سليقه‌هاست؛ زيرا بچه‌ها با سليقه معلم خود هماهنگ مي‌شوند؛ همانطور كه در كلاس نقاشي بچه‌ها تقريبا شبيه به هم نقاشي مي‌كشند.

وي همچنين به بچه‌ها توصيه كرد نقد كتاب‌ها را هم بخوانند، چون خواندن نقد داستان‌هاي مختلف، زواياي پنهان داستان‌ها را براي بچه‌ها روشن مي‌كند و كمكي براي بهتر نوشتن داستان است.

در پايان نيز برخي از نوجوانان حاضر در اين نشست داستان‌هاي خود را براي اين نويسندگان خواندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها