دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
«موج مرگ» به كتاب‌فروشی‌ها رسيد

«موج مرگ» نخستين عنوان مجموعه‌ي «ماجراهاي الكس رايدر» مدتي پيش به كتاب‌فروشي‌ها رسيد. اين مجموعه كتاب را «آنتوني هوروويتس» نويسنده‌ي آثاري هم‌چون «دروازه‌ي كلاغ» نوشته است.

ايبنا نوجوان: «ماجراهاي الكس رايدر» اثر «آنتوني هوروويتس» نويسنده‌ي انگليسي كودكان و نوجوانان است كه از او مجموعه‌هايي مانند «دروازه‌ي كلاغ» به فارسي ترجمه و منتشر شده است.

هوروويتس نخستين جلد از مجموعه‌ي «ماجراهاي الكس رايدر» را با نام «موج مرگ» در سال 2000 نوشت و منتشر كرد.
شخصيت اصلي داستان‌هاي اين مجموعه، نوجواني چهارده ساله به نام «الكس رايدر» است كه پس از مرگ پدر و مادرش با عموي خود زندگي مي‌كند.
گرچه الكس 14سالش بيش‌تر نيست؛ اما ايده‌ها و دغدغه‌هاي زيادي در سر دارد و البته در تصوراتش خود را يك جيمزباند مي‌داند.

در «موج مرگ»، عموي الكس به طرز مشكوكي مي‌ميرد و از آن پس زندگي او زير و رو مي‌شود چرا كه در همان اوضاع و احوال متوجه مي‌شود پدر، مادر و عمويش همگي جاسوس بوده‌اند.
همه‌ي اين‌ها باعث مي‌شود تا الكس به اجبار در سازمان جاسوسي ام اي 6 استخدام و ظرف چند روز از يك پسر چه‌ي مدرسه‌اي به يك جاسوس بزرگ تبديل شود.
حالا او با ابزارهاي ويژه‌اي كه به همراه دارد بايد به نخستين ماموريت خود برود، ماموريتي كه ممكن است آخرين ماموريت الكس رايدر هم باشد.

«آنتوني هوروويتس»، Anthony Horowitz، نويسنده‌ي انگليسي است كه در سال 1956 متولد شد.
او گرچه از كودكي و با خواندن كتاب‌هايي هم‌چون «فرانكشتاين» و «دراكولا» به كتاب علاقه‌مند بود اما از 23 سالگي به‌طور حرفه‌اي وارد دنياي نويسندگي شد. نخستین کتاب او با نام «راز شوم فردریک ک. باور»، یک طنز ماجراجويانه برای کودکان بود که در سال ۱۹۷۹ به چاپ رسید.
مجموعه‌ي «الكس رايدر» يكي از پرطرفدارترين آثار اين نويسنده كه تا سال 2011، 600 ميليون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

اگر مي‌خواهيد با زندگي سرشار از وقايع عجيب و غريب «الكس رايدر» آشنا شويد، مي‌توانيد با «موج مرگ» شروع كنيد.
اين كتاب با نام اصلي Storm Breaker در سال 2000 منتشر شده و مدتي پيش هم «تينا فلاحتي نوين» آن را ترجمه‌ كرده است.
انتشارات «ايران‌بان» موج مرگ را در 208 صفحه و با قيمت 5 هزار تومان راهي كتاب‌فروشي‌ها كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها