دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
برزیل از « آخرین سربازان جنگ سرد» تقدیر کرد

مراسم تقدیر از کتاب «آخرین سربازان جنگ سرد» نوشته فرناندو مورایس نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس برزیلی با حضور وزیر تجارت و سرمایه گذاری کوبا و سفیر کوبا در برزیل برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از سایت اینترنی رادیو کادنا آگرامونت، مورایس در این کتاب شرح زندگی پنج مبارز ضدتروریستی کوبا را که 13 سال است در زندان‌های آمریکا در بند هستند، نقل کرده است. 

این روزنامه نگار برزیلی در کتاب خود شرح می‌دهد که «آنتونیو گوررو»، «فرناندو گونزالس»، «رامون لابانینو»، «رنه گونزالس» و «جراردو هرناندز» معروف به «پنج کوبایی» در فلوریدای آمریکا سعی کرده‌اند با جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات تروریستی مخالفان دولت کوبا جلوگیری کنند.

مورایس در گفت و گویی تلفنی با آژانس خبری آمریکای لاتین تاکید کرد که این کتاب نوعی گواهی و اقدامی دیگر در راستای حمایت از آزادی پنج سرباز کوبایی و همچنین تقبیح سبعیت‌هایی است که علیه آنها اعمال شده است. به گفته این نویسنده برزیلی، او برای دستیابی به اطلاعات این کتاب، 40 مصاحبه با افراد مختلف انجام داده که 17 مصاحبه در کوبا، 22 مصاحبه در آمریکا و یک مصاحبه هم در مکزیک انجام شده است. 

از روز 19 آگوست که کتاب منتشر شده، تا کنون 20 هزار از مجموع 30 هزار نسخه چاپی آن فروش رفته است. 

مورایس در سال 1946 در ماریاینای برزیل متولد شده و تاکنون به عنوان روزنامه نگار برای چند روزنامه برزیلی کار کرده است. از جمله کتاب‌های معروف او می‌توان به «قلب‌های کثیف»، «سرزمین»، « 100 کیلو گرم طلا» و «جادوگر» اشاره کرد.

شايان ذکر است که پنج کوبایی در بند آمریکا که بعضی اوقات از آنها با عنوان «5 زندانی میامی» نیز یاد می‌شود، در سال 1998 به جرم جاسوسی توسط آمریکا دستگیر شده‌اند و در سال 2001 دادگاه میامی آنها را محکوم به زندان کرد. از آن زمان تا کنون تلاش‌های دولت کوبا موجب آزادی اين افراد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها