دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
کاخ سفید: مطالب کتاب «مردان معتمد» تحریف و داستان‌سرایی است

مقام های بلندپایه کاخ سفید به فاصله 24 ساعت به کتاب جنجالی رون ساسکیند روزنامه نگار آمریکایی که تصویری مشوش و پریشان از تصمیم گیری‌های اقتصادی کاخ سفید ارایه کرده، واکنش نشان دادند و مطالب آن را اشتباه و تحریف آمیز خواندند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت اینترنتی پولیتیکو نزدیک به کاخ سفید، مقام های مختلف کاخ سفید شامگاه روز شنبه در مقابل کتاب «مردان معتمد: وال استریت، واشنگتن و آموزش یک رییس جمهور» موضع گیری و تاکید کردند که برخی مطالب کتاب حاوی اشتباه ها و تحریف های فاحش است و بعضی موضوع های بیان شده در آن نیز اشتباه های سطحی درباره نام ها، روز تولد، درصد بیکاری و ... دارد.

ساسکیند در بخشی از کتاب خود از قول آنیتا دان مدیر ارتباطات کاخ سفید نقل کرده که او احساس می کند کاخ سفید محیطی کاملا مردانه دارد. خانم دان در گفت و گو با پلیتیکو این نقل قول خود را تکذیب کرد و گفت: این چیزی نیست که من به نویسنده گفته بودم و هر فردی که من و سابقه حمایتم از رییس جمهور در دوران نامزدی و در جریان کار را بشناسد، خواهد فهمید که این نقل قول درست نیست.
نویسنده کتاب «مردان معتمد» که می گوید کتابش حاصل 746 ساعت مصاحبه با بیش از 200 منبع در کاخ سفید و خارج آن است، در بخش دیگری از کتابش، با یک واسطه از قول لری سامرز مشاور سابق اقتصادی کاخ سفید نقل کرده که اوباما در تصمیم گیری های اقتصادی کاخ سفید اشتباه های فاحشی مرتکب شده و اگر بیل کلینتون رییس جمهور بود، مرتکب چنین اشتباه هایی نمی شد. سامرز که در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد است به پولیتیکو گفته که چنین سخنانی را بیان نکرده است. او که در یک سفر اروپایی به سر می برد، گفت: نسبت دروغ دادن به من، ترکیبی از داستان سرایی، تحریف و به کار گرفتن کلمات در خارج از زمینه موضوعی است.البته من درباره چیزهایی که دیگران به ساسکیند گفته اند، نمی توانم اظهار نظر کنم ولی معتقدم که رییس جمهور با اراده، آرام، رهبری عملگرا در حوزه اقتصادی، این کشور را به پیش می برد.

سایت اینترنتی پولیتیکو نزدیک به کاخ سفید، درگزارشی تفصیلی با سایر افراد نزدیک به رییس جمهور آمریکا، بخش های مختلف کتاب ساسکیند را که قرار است روز سه شنبه وارد بازار شود، به نقد کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها