سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
بررسي هشت اصل مهم آبرنگ در يک كتاب

كتاب «آبرنگ: هشت اصل مهم» نوشته برندا سونسون با ترجمه سعید مادح‌خاکسار روانه بازار كتاب شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌، مادح‌خاكسار درباره این اثر توضيح داد: نویسنده کتاب، استاد نقاشی آبرنگ است و فرایند برنامه‌ریزی یک نقاشی را در اين كتاب به هشت بخش جداگانه تقسیم كرده که شامل «ترکیب‌بندی عوامل»، «تعیین سایه روشن‌ها»، «شناخت رنگ»، «ایجاد کانون توجه»، «ایجاد گذرگاه بصری»، «کناره‌های متغیر»، «تقویت سایه روشن‌ها» و «به حداکثر رساندن سفیدها» می‌شود. 

وي بيان کرد: در این کتاب با اين هشت اصل آشنا می‌شوید تا مهارت خود را در نقاشی تقویت کنید. در هر فصل روی یک مرحله از آمادگی تمرکز شده. با هر درس جدید، درک بیشتری از آنچه که یک نقاشی را موفق می‌کند، به دست مي‌آوريد. 

مادح‌خاكسار افزود: مخاطبان با مطالعه اين كتاب مي‌توانند، فرایند خلق یک نقاشی را از طریق اجراهای لحظه به لحظه و تصاویر الهام بخش آن یاد بگیرید. همچنين اطلاعات عملی و ثابت برای نقاشی کردن را کامل کنند.

وي گفت: نويسنده با ارايه نمونه‌هايي در اين كتاب نشان می‌دهد که چگونه باید مراحلي را طي کرد تا اثر هنری دلپذیر و موفق خلق شود. همچنين تئوری و تکنیک‌های اساسی هنر، از قبیل ترکیب رنگ‌ها، مبانی رنگ‌آمیزی ترکیب‌بندی و سایه روشن در اين كتاب به مخاطبان آموزش داده شده.

رنگ، کاغذها، دفترهای طراحی، صفحه کار، مبانی رنگ، چرخه رنگ، مبانی نقاشی، هدایت چشم بییننده، هدایت با سایه روشن، تغییر لبه‌ها و منحنی آموزشی ازجمله موارد بررسی شده كتاب است.

كتاب «آبرنگ: هشت اصل مهم» نوشته برندا سونسون با ترجمه سعید مادح‌خاکسار در شمارگان دوهزار و ۲۰۰ نسخه و با قیمت پنج‌هزار تومان از سوی موسسه انتشارات قدیانی روانه كتابفروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها