شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب اسپانيايي زبان آمريكا كليد خورد

بزرگ ترين نمايشگاه كتاب اسپانيايي زبان از اول سپتامبر (10شهريور) در ميدوست آمريكا شروع به كار كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از دبليوبيز، اين نمايشگاه كه تا دوشنبه به كار خود ادامه مي‌دهد، با عنوان نمايشگاه كتاب گيرون در ميدوست شروع به كار كرده است.
 
در اين رويداد فرهنگي بيش از 30 هزار نفر گرد مي‌آيند تا با هم به روخواني كتاب‌هاي اسپانيايي بپردازند و كتاب هاي مورد علاقه شان را با امضاي نويسنده به خانه ببرند. 

يكي از بزرگ ترين برنامه‌هاي امضاي كتاب ديروز با حضور «كاتموك كاردناس» كه پيش از اين سه بار نامزد رياست جمهوري مكزيك بوده برگزار شد. اين سياستمدار برجسته با حضورش در اين نمايشگاه به امضاي كتاب خاطراتش پرداخت. او ديروز جمعه در اين نمايشگاه حضور يافت تا كتاب «با قدم هاي من» را براي علاقه مندانش امضا كند. اين سياستمدار سرشناس مكزيكي بنيانگذار حزب انقلاب دموكراتيك و از چهره هاي سرشناس سياست مكزيك است. 

به نظر مي رسد تاكيد بيشتر اين نمايشگاه امسال بر كتاب‌هاي غيرداستاني باشد اما بنجامين آنايا گنزالس مدير اين نمايشگاه در اين باره گفت جامعه لاتين تبار علاقه زيادي به ژانر داستان دارد اما سياست، موضوع مواد مخدر و كتاب‌هاي روان‌شناسي نيز از كتاب‌هاي مورد علاقه كتاب‌خوانان اسپانيايي زبان است. 

او افزود امسال بيش از هميشه اين رويداد اهميت دارد زيرا بيست و پنجمين سال برپايي اين نمايشگاه است. اين در حالي است كه اين نمايشگاه سال پيش براي نخستين بار به دليل نيافتن حامي مالي برپا نشد. 

پروفسور مارك زيمرمن استاد دانشگاه ايلينوي شيكاگو و خوان مانويل گيرون مالك كتاب فروشي و خوزه گونزالس از ناشران اين منطقه از چهره‌هايي بوده اند كه ايده راه اندازي اين نمايشگاه را مطرح و دنبال كردند. 

ميدوست يكي از مناطق چهارگانه آمريكا و دربرگيرنده 13 ايالت مهم چون ايلينوي، مينستوتا، اوهايو،كانزاس، آيووا و ويسكانسين و در برگيرنده بيش از 66 ميليون از جمعيت اين كشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها