پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۸
بخش تحقیق در کتاب سال ولایت ضعیف بود

کتاب هایی که در سال گذشته در حوزه تحقیق در رابطه با ائمه اطهار نوشته شده بودند و امسال در نهمین دوره کتاب سال ولایت شرکت داده شدند، دچار افت شده بودند.

حجت الاسلام محمدرضا مهدوی راد دبیر همایش کتاب سال ولایت در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین دوره کتاب سال ولایت در گفت و گو با خبرنگار ایبنا در قم با بیان این که کتاب های قابل بررسی در دبیرخانه کتاب سال ولایت در 3 حوزه بررسی می شوند گفت: این 3 حوزه شامل تحقیق نصوص کهن، تالیف و ترجمه می شود که امسال آثار حوزه تحقیق ضعیف بودند.

وی با این حال گفت: گرچه باید نوشته های امروزی به آنچه در گذشته نوشته شده است، متکی باشد اما همواره پرداختن به آنها نوعی گذشته گرایی است.

مهدوی راد ادامه داد: در کنار ضعف حوزه تحقیق، امسال حوزه تالیف از قوت بیشتری برخوردار بود.

وی با بیان این که امسال ترجمه های عربی به فارسی به مرحله نهایی داوری همایش کتاب سال ولایت راه نیافتند گفت: در همایش امسال در حوزه ترجمه، ترجمه هایی از کشورهای مختلف شرکت داده شده بودند که کتاب هایی از چین و انگلستان توانستند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند.

مهدوی راد در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امسال موضوع ویژه کتاب سال ولایت زندگانی امام جعفر صادق(ع) بود گفت: در سال آینده نیز موضوع ویژه کتاب سال ولایت، زندگانی امام موسی کاظم(ع) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها