سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
معتبرترين شروح «الكافي» منتشر شدند

جلدهاي سوم و چهارم كتاب «الهدايا لشيعة ائمة الهدی» تاليف شرف‌الدين محمد مجذوب تبريزى منتشر شدند. اين كتاب‌ها جزو معتبرترين شرح‌ها و تعليقه‌ها بر «الكافی» كليني‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني موسسه دارالحديث، ثقة‌الاسلام محمدبن يعقوب كليني با نوشتن مجموعه «الكافی» معتبرترين و كهن‏ترين جوامع حديثى شيعه را خلق كرد.

جامع بودن و گستردگى احاديث اين اثر، مسند و معتبر بودن روايات و همچنين تأليف آن در عصر غيبت صغرى، بخشى از امتيازاتى‌اند كه موجب توجه ويژه اهل حديث به اين اثر شده‌اند. از همين رو، شروح و حواشى و تعليقات فراوانى از ديرباز بر اين كتاب نوشته شد.

«الشروح و الحواشى على الكافى» عنوان سلسله آثارى است كه به تحقيق و احياى شرح‏ها، حاشيه‏ها و تعليقه‏هاى نوشته شده بر اين اثر مى‏پردازند. يكى از اين شرح‏هاى مهم و قابل توجه كه در قرن يازدهم قمرى به تحرير درآمد و اهمیت قابل توجهى دارد، كتاب «الهديا لشيعة ائمة الهدى» است.

اين اثر به همت يكى از دانشمندان شيعه به نام شرف‌الدين محمد مجذوب تبريزى (متوفاى 1093 ق) نوشته شده است.

نويسنده، نسخه‏هاى متعددى از كافى در اختيار داشت و در شرح احاديث آن به منابع مهم روایى و آراى دانشمندان قبل از خود و نيز هم‌عصرش مراجعه كرد. به همين دليل، كتاب او از اهمیت و جذابیت خاصى برخوردار شده است.

دو جلد از اين اثر، از مجموعه آثار ارسال شده به كنگره ثقةالاسلام كلينى، در قالب شماره‏هاى 10 و 11 به چاپ رسيده بودند و اكنون جلد ديگر آن به چاپ رسيد.

جلدهاي سوم و چهارم كتاب «الهدايا لشيعة ائمة الهدی» تاليف شرف‌الدين محمد مجذوب تبريزى با تحقيق محمدحسين درايتى و سیدمحمود طباطبایى در 1302 صفحه سوی انتشارات دارالحديث منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط