شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
بررسی «قرآن در شعر معاصر» و شب شعر بیژن ارژن

شب شعر اختصاصی بیژن ارژن و نشست تخصصی «قرآن در شعر معاصر» امشب (شنبه 29 مرداد) همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان در بخش «شعر و ادب» نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بخش شعر و ادب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش نخست برنامه‌های «شعر و ادب» این دوره از نمایشگاه قرآن کریم طبق روال شب‌های پیشین از ساعت 19 تا 20 به «مناجات‌خوانی» (قرائت متون حکمی و عرفانی توسط قربان ولیئی) و اجرای آواز ایرانی توسط جواد بخشش اختصاص دارد.

در بخش دوم از ساعت 21 تا 22 نشست تخصصی با موضوع «قرآن در شعر معاصر» با حضور اسماعیل امینی برگزار می‌شود.

اسماعیل امینی متولد ۱۸ دی سال ۱۳۴۲ در تهران و فارغ التحصیل كارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. این شاعر همكاری‌هایی با مركز آفرینش‌های ادبی كانون پرورش فكری، كتاب ماه ادبیات و فلسفه و مطبوعات مختلف داشته است. همچنین رتبه نخست بخش تحقیق در جشنواره بین‌المللی طنز به خاطر كتاب «جلوه‌های طنز در مثنوی» را کسب کرده است.

تاکنون دو کتاب «مجموعه گزیده شعر طنز» و «جلوه‌های طنز در مثنوی» از امینی منتشر شده‌اند.

بخش سوم برنامه‌های بخش شعر و ادب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24 به «شب شعر اختصاصی بیژن ارژن» اختصاص دارد. در این بخش مانند شب‌های گذشته سیداکبر میرجعفری به عنوان مجری حضور دارد.

بیژن ارژن متولد 9 دی 1348 در کرمانشاه است. نخستین مجموعه شعر او یک دفتر رباعی است که «پیراهنی از آه برایت دارم» نام دارد و در سال 1374 توسط انتشارات باغ ابریشم منتشر شد. از دیگر آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «رنگ انار» (مجموعه غزل و رباعی) و «بی‌هم شدگان» (مجموعه رباعی) اشاره کرد.

برنامه‌های بخش «شعر و ادب» نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب (شنبه 29 مرداد) همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 24 در شبستان اصلی مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط