سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
نجات يك قايق در «جزيره»

«داريوش عابدي» در رمان نوجوانانه‌ي «جزيره» ماجراهاي پسري به نام اشكان را روايت مي‌كند كه تلاشي سخت را براي نجات قايق پدرش آغاز مي‌كند.

ايبنا نوجوان: «جزيره» داستان پسري به نام اشكان است كه پدرش فوت كرده و قايقي از خود به جاي گذاشته است. مادر اشكان تصميم دارد قايق را بفروشد؛ ولي اشكان مخالف است و تلاش مي‌كند قايق را نگه دارد. تلاش‌هاي اشكان ماجراي داستان را شكل مي‌دهد.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيد: از جايش بلند شد و رفت داخل پستو. اين دفعه با همان بوزينه، بيرون آمد. دستي به سر و روي حيوان كشيد و گفت: اين بوزينه، پسر من است. از تعجب نزديك بود شاخ دربياورم. انتظار هر چيزي را داشتم، غير از اين حرف. نگاهي به ناخدا كردم، منتظر بودم چشمكي بزند يا حركتي از خودش نشان بدهد ... ولي چهره‌ي ناخدا خيلي جدي بود.

«جزيره» نوشته‌ي «داريوش عابدي»، يكي از رمان‌هاي طرح «رمان نوجوان امروز» است كه انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با قيمت 2500 تومان و شمارگان 15 هزار نسخه براي گروه سني «د» و «هـ» روانه‌ي بازار كتاب كرده است.

داريوش عابدي سال 1336 در شهرستان بندرتركمن به دنيا آمد. نخستين مجموعه داستان او با نام «آن‌سوي مه» در سال 1366 به چاپ رسيد. بعد از آن به ترتيب مجموعه داستان‌هايي چون «زنگ آخر»، «غم اين خفته»، «پلي به سوي داستان‌نويسي»، «كارآگاه سركرده»، «هنرپيشه»، «گزيده‌ي ادبيات معاصر»، «حكايت سندباد بحري»، «من، بابا و يك كماندو»، «ماجراي آن شب»، «افسانه‌ي سهند و سندباد»،‌ «حضور»، «نقش‌بندان» و «اين داستان ادامه دارد» از آثار ديگر اين نويسنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها