دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
«روزه و مهمانی خدا» را براي نومكلفان نوشته‌ام

نويسنده كتاب «روزه و مهمانی خدا» نومكلفان و جوانان را مخاطبان اصلي اين كتاب دانست و اظهار كرد: در اين كتاب كوشيدم فرصت‌هاي ارزشمندي را كه براي عبادت و نزديكي به خداوند وجود دارد، يادآور شوم.*

محمد مطهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: در نگارش اين كتاب تصميم داشتم علاوه بر بيان خطبه شعبانيه پيامبر گرامي اسلام(ص) كه اغلب افراد جامعه با آن آشنايي دارند، مباحثي درباره خطبه حضرت امیر(ع) عنوان كنم؛ خطبه‌اي كه با همه عظمتش آن‌گونه كه شايسته است، آن را درك نكرده‌ايم.

وي تبيين ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري درباره مسايل و احكام روزه‌داري را از ديگر نكاتي برشمرد كه در تدوين اين كتاب توجه خاصي به آن داشته است و گفت: به دليل اين كه اغلب اين موارد در قالب آثار مكتوب منتشر نشده‌اند و نوجوانان و جوانان فراواني به آگاهي از آنها علاقه‌مندند، با گردآوري اين مباحث آنها را در كتاب «روزه و مهمانی خدا» جاي دادم. 

اين نويسنده و محقق آثار ديني و مذهبي كه بيشترين تمركز خود را در تاليف آثاري درباره سيره و زندگي‌نامه ائمه اطهار(ع) معطوف داشته است، بيان كرد: تاليف كتاب «گلبرگ‌هاي علوي» را كه به زندگي‌نامه و تبيين سيره عملي نخستين پيشواي شيعيان امام علي(ع) اختصاص دارد، به پايان رسانده‌ام و قرار است انتشارات نقش انديشه آن را به چاپ رساند. 

از ديگر تاليفات اين نويسنده و پژوهشگر ديني مي‌توان كتاب‌هاي «گلياد»، «چهل حديث درباره نماز»، «گل محمدي»، «گلبرگ؛ چهل حديث قرآني»، «اسراف، بيت‌المال»، «گل مهر»، «گل سنجون»، «گل لاله»، «گل ماه، چهل حدیث روزه» را نام برد.

نخستين چاپ کتاب «روزه و مهمانی خدا» را انتشارات نقش اندیشه همزمان با هفتمين روز ماه مبارك رمضان با شمارگان 3000 نسخه، قطع جیبی، 68 صفحه و بهاي 10 هزار ریال منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط