جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
نویسندگان مشهور از تغییرات آب و هوایی می گویند

شماری از مشهورترین نویسندگان از مارگارت آتوود گرفته تا دیوید میچل در پروژه نوشتن یک مجموعه داستان کوتاه درباره تغییرات آب وهوایی شرکت کرده اند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، این داستان های کوتاه که در قالب یک مجموعه منتشر می شود، همه با موضوع تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین نوشته شده اند. 

مارگارت آتوود، نویسنده سرشناس کانادایی با داستان کوتاهی با عنوان «من طرف خرس ها هستم» در این مجموعه حضور دارد. این نویسندگان امیدوارند با این مجموعه بتوانند درباره اثرات گرم شدن زمین هشدار بدهند و انتقاد خود را از این وضعیت به گوش دیگران برسانند. 

عنوان داستان آتوود از مقاله جان موئر از زیست شناسان جهانی گرفته شده که گفته بود «وقتی جنگ بین نژادها دربگیرد، من طرف خرس ها هستم» . تی.سی بویل، هلن سیمپسون، تابی لیت، پابلو باسیگالوپی و کیم استنلی رابینسون از دیگر نویسندگانی هستند که در این طرح شرکت کرده اند. 

این مجموعه که ناشرش «ورسو» است، اکتبر امسال (مهر) به بازار می آید. ناشر این مجموعه می گوید این کتاب پاسخی به فقدان داستان خلاقانه درباره تغییرات آب و هوایی است و او با انتشار مقاله ای از «یان مک اوان» نویسنده مشهور بریتانیایی که سال پیش در گاردین منتشر شد، به این نتیجه رسید که باید کاری برای این فقدان انجام داد. 

میچل که دو بار برای جایزه بوکر به فهرست نهایی راه یافته در داستانش آینده نزدیکی را تجسم کرده که قیمت نفت به بشکه ای 800 دلار می رسد . بویل نویسنده صاحب سبک در زمینه داستان کوتاه نیز درباره یکی از فعالیت های اولیه برای حفظ محیط زیست در سال 1989 در سیسکیو پرداخته و ناتالی ریچ با یک داستان فانتزی درباره یک زیست شناس دریایی که با خود جوانش درگیر است، در این مجموعه حضور دارد. این داستان ها دربرگیرنده طیفی از داستان های علمی تا ادبی ست و از زمان گذشته تا حال و آینده را دربرمی گیرد. 

مقدمه این مجموعه را بیل مک کیبن نوشته که موسس «جنبش بین المللی مردمی برای کاهش میزان co2 در اتمسفر» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها