دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
«خواب‌های یک دیوانه» کتاب شد

نخستین مجوعه شعر محرم نجف‌پور با عنوان «خواب‌های یک دیوانه» از سوي انتشارات آوای کلار منتشر شد. این مجموعه شعرهای سپید کوتاه شاعر را شامل می‌شود.*

نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره این مجموعه گفت: «خواب‌هاي يك ديوانه» 80 قطعه شعر سپید کوتاه را شامل می‌شود که اغلب از سال 1385 به بعد سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: این شعرها پیرامون موضوعات مختلف به ویژه تجربه‌های شخصی‌‌ام سروده شده‌اند. همچنین اغلب این شعرها کوتاه هستند؛ چراکه معتقدم با استفاده از کمترین کلمات باید به هدف رسید. من نیز در شعرهایم کمترین کلمات را برای بیان مضامین مدنظرم به‌کار گرفته‌ام.

نجف‌پور درباره ویژگی اشعار این مجموعه توضیح داد: باتوجه به آن‌که مضامین اشعار این مجموعه اغلب تجربه‌های شخصی من هستند سعی کرده‌ام از دیگر شاعران الگوبرداری نکنم و تمامی مضامین و نحوه بیان آن‌ها برای مخاطب جدید باشد.

وی در پایان درباره عنوان این مجموعه یادآور شد: عنوان اصلی‌ترین نقش را در جذب مخاطب به یک مجموعه شعر بازی می‌کند. در انتخاب نام این مجموعه سعی داشتم عنواني را انتخاب کنم تا مخاطب به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اما این‌که تا چه حد در این زمینه موفق بوده‌ام به استقبال مخاطبان و منتقدان از این دفتر بستگی دارد. 

مجموعه شعر «خواب‌های یک دیوانه» 80 قطعه شعر سپید کوتاه را شامل می‌شود که همگی بدون در نظر گرفتن عنوان در این کتاب گنجانده شده‌اند.  چند شعر آخر کتاب نيز تعدادي از اشعار نیمه بلند نجف‌پور را تشكيل مي‌دهند.
در يكي از شعرهاي اين مجموعه مي‌خوانيم:
«کودک خیال چه کارها که نمی‌کند
یک روز برایم تیله می‌خرد
یک روز فرفره
یک روز هم دیوانه می‌شود
فرفره را می‌شکند
و تیله‌ها را پرت می‌کند
پشت دیوار»

محرم نجف‌پور متولد 1354 است. او از سال 1382 به صورت جدی در عرصه شعر فعالیت می‌کند.

مجموعه شعر «خواب‌های یک دیوانه» در 96 صفحه، با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت هزار و 800 تومان از سوي انتشارات آوای‌کلار منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط