دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
عاليشوندي: چرخه كتابخواني بدون خبرنگار كتاب، ابتر  است

محمود عاليشوندي،‌ مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، خبرنگاران كتاب را يكي از اركان مهم كتابخواني و چرخه نشر در كشور دانست و گفت: بدون خبرنگاران كتاب، وضعيت مطالعه در كشور ابتر مي‌ماند.*

عاليشوندي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به مناسبت روز خبرنگار، گفت: وقتي رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره كتاب و كتابخواني صحبت مي‌كنند، نخستين وظيفه خبرنگاران، تببين اين سخنان است و اطلاع‌رساني راهكارهايي كه معظم‌له در اين‌باره ارایه كردند تا مردم نيز بتوانند راه درست را در عرصه كتابخواني انتخاب كنند. 

وي ادامه داد: اگر مردم آشنايي درستي با سير مطالعاتي و تنوع كتاب‌هاي موجود نداشته باشند،‌ در عرصه مطالعه با مشكل روبه‌رو مي‌شوند و ممكن است دچار دل‌زدگي شوند. از اين رو رسالت خبرنگاران كتاب است تا آثار فاخر و ارزشمند را به مردم نشان دهند. 

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد افزود: خبرنگاران كتاب بايد بيش از گذشته به كتاب‌هايي كه مد نظر مقام معظم رهبري و همچنين ديگر فرهيختگان جامعه است،‌ بپردازند.

به گفته عاليشوندي برخي كتاب‌ها محتواي خوبي ندارند و خبرنگاران کتاب باید مردم را نسبت به این گونه کتاب‌ها هم آگاه کنند و با اطلاع‌رسانی در این زمینه در نهایت موجب افزایش کیفیت کتاب‌ها هم بشوند.

وي تصريح كرد: اين گروه از خبرنگاران از اركان اصلي مطالعه و كتابخواني در كشورند و مانند اضلاع يک مثلث قابل حذف و ناديده گرفته شدن نيستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط