سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۳
کاربرد زبان‌شناسي در آموزش

كتاب «زبان‌شناسي تربيتي» نوشته مايكل استابز با ترجمه سهيلا كاوسي‌نژاد و زهرا زندي‌مقدم برای دومین‌بار از سوي انتشارات مدرسه به چاپ رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين كتاب از پنج فصل تشكيل شده است که عبارتند از: انگاره‌هاي زباني مناسب، زبان انگليسي در برنامه آموزشی مدارس، زبان گفتاري، زبان نوشتاري و پژوهش‌هاي آموزشي.

در این کتاب به تفصیل در مورد آموزش زبان به ویژه زبان دوم (انگلیسی) در مدارس و آنچه معلمان لازم است در این خصوص بدانند، پرداخته شده است. تجزیه و تحلیل کاربردی گفتمان و زبان‌شناسی تربیتی، درک زبان و تنوع آن و نظریه درک شنیداری، اختلال در مکالمه و ارتباط زبان نوشتاری و جامعه مورد بررسی قرار گرفته است. در بخشی از این کتاب به تفاوت نظام نوشتاری زبان انگلیسی میان کودکان و بزرگسالان از دیدگاه جامعه‌شناختی زبان اشاره شده است.

دکتر مایکل استابز زبان‌شناس، مدرس و محقق انگلیسی است. وی استاد دروس زبان‌شناسی کاربردی، اصطلاح‌شناسی، معنی‌شناسی و کاربرد‌شناسی است. آخرین تحقیق وی، زبان‌شناسی ماشین‌بنیاد با تأکید بر اصطلاح‌شناسی است. از دیگر تألیفات او می‌توان به «واژگان و اصطلاحات»، «تحلیل بافت زبانی»، «تحلیل کلام» و ... اشاره کرد.

انتشارات مدرسه، «كتاب زبان‌شناسي تربيتي» را در 396 صفحه و 3000 نسخه و قطع وزیری به بهای 32500 ریال در اوایل آبان ماه در اختیار علاقمندان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها