سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
« رازهای اف.بی. آی» در يك کتاب

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کتابی جدید ابعاد مختلف فعالیت‌های پشت پرده پلیس فدرال آمریکا( FBI) را مکتوب کرد./

به گزارش خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیوز مکس، رونالد کسلر خبرنگار نیوز مکس و نامزد فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیویورک تایمز، در کتاب جدیدش با عنوان «رازهای اف.بی. آی»، با استفاده از اطلاعات و اسنادی که تاکنون فاش نشده، مسایل پشت پرده فعالیت‌های اف.بی.آی را فاش کرده است. 

او می‌نویسد: «من کتابی می‌نویسم که موضوع اصلی آن مسایل محرمانه‌ای درباره چهره‌ها و حوادث زمان ماست. این مسایل از عوامل خودکشی وینس فوستر تا این موضوع که چرا اف.بی.آی بعد از کشته شدن بن لادن قادر نبود اثر انگشتان او را شناسایی کند، متغیر است...»

نویسنده در کتاب خود گفت و گویی اختصاصی با رابرت وملر رییس اف.بی.آی انجام داده و آنطور که خودش در این کتاب نوشته، سعی دارد شرح دهد که چگونه تیم‌های مخفی اف.بی.آی در خانه‌ها و دفاتر چهره‌های مافیا، جاسوسان و تروریست ها، بدون اینکه کسی متوجه آنها باشد، اسباب شناسایی و میکروفون‌های شنود نصب کرده‌اند.

کسلر در بخشی از کتاب خود که به جنگ جاسوسی آمریکا و روسیه در ژوئن 2010 از جمله دستگیری 10 جاسوس روس توسط اف.بی.آی اختصاص پیدا کرده، فاش می‌کند که لئون پانتا رییس وقت سیا بعد از دستگیری این 10 جاسوس به میخاییل فرادکوف، همتای روس خود پیشنهاد تبادل جاسوسان را داده بود ولی آنچه پیشنهاد طرف آمریکایی را ناموفق گذاشت این بود که روس ها تاکید داشتند که رابرت هانسن و آلدریچ آمز نیز در این معامله، مبادله شوند که دولت آمریکا سرسختانه آن را نپذیرفت. رابرت هانسن مامور سابق اف.بی.آی بود که بعد از مدتی دولت آمریکا متوجه شد او برای دستگاه اطلاعاتی روسیه نيز جاسوسی می‌کرده و آلدریچ آمز نیز مامور سابق سیاست که دولت آمریکا او را به اتهام دریافت پول از دستگاه اطلاعاتی روسیه و جاسوسی برای آن دستگیر و زندانی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها