سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۵
انسان‌شناسی ادبی با تاکید بر حماسه و رمان بررسي مي‌شود

بررسی انسان‌شناسی ادبی با تاکید بر حماسه و رمان با سخنراني دكتر شهرام پرستش در تالار اجتماعات پژوهشکده حفاظت و مرمت برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «جامعه منظوم و جامعه منثور» عنوان سخنرانی دکتر شهرام پرستش با مباحثی درباره انسان‌شناسی ادبی با تاکید بر حماسه و رمان است که از سوی پژوهشکده مردم‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد. 

شهرام پرستش عضو هیات علمی گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران جامعه منظوم و جامعه منثور را ناظر بر یک تقسیم‌بندی دو گانه از روند تحولات اجتماعی می‌داند و به تحولات و شکل‌گیری نظام اجتماعی زمینه انتقال این چگونگی در نظام ادبی از مرکز گرایی به مرکز زدایی خواهد پرداخت.

شهرام پرستش دکترای جامعه‌شناسی فرهنگ دارد و مقالات متعددی در زمینه جامعه‌شناسی نگاشته و یا ترجمه كرده است.

افسانه و جست‌وجوی تباه ارزش‌های متعالی، تاملی در تاملات، خانه ابری نیما، اسطوره سیاست، ساخت اجتماعی واقعیت سیاسی، نظریه رمان جورج لوکاج، دیالکتیک منش و میدان در نظریه عمل پی‌یر بوردیو از جمله مقالات و لوكاچ و ايدئولوژي به مثابه آگاهي كاذب، جامعه‌شناسي آگاهي و پي‌ير بورديو و نظريه‌هاي فرهنگي از جمله ترجمه‌هاي وي به شمار می‌رود. 

علاقه‌مندان براي شركت در اين مراسم از ساعت 10 تا 12 روز چهارشنبه 23 آبان‌ماه به تالار سخنرانی پژوهشکده حفاظت و مرمت واقع در خیابان امام‌خمینی(ره) نبش سی تیر مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط