دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
اوپک برای جوانان کتاب نفت منتشر کرد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ترسیم اهمیت صنعت نفت و آینده آن برای نسل جوان، کتاب منتشر کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سعودی گزت، این کتاب با عنوان «نیازمندم که بدانم : مقدمه‌ای بر صنعت نفت و اوپک» منتشر شده و حاوی اطلاعات پایه درباره صنعت نفت از جمله خلاصه تاریخ نفت، میزان نیاز جهان به نفت، اهمیت نفت، ماهیت و ترکیبات نفت خام، استخراج، روش های استخراج و تولید و صنایع بالادستی و پایین دستی است.

عبد الله سالم البدری دبیرکل اوپک در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته گفته است: «این کتاب نه فقط درباره صنعتی است که در روش زندگی امروز ما و ایجاد فرصت‌های اقتصادی در سراسر دنیا نقش محوری دارد، بلکه مسایل مورد علاقه کسانی که در آینده بازرگان و رهبران سیاسی ما خواهند شد را نیز بررسی کرده است.» دبیر کل اوپک همچنین ابراز امیدواری کرده جوانانی که این کتاب را می‌خوانند، صنعت نفت را مانند بسیاری از افراد دیگری که سال‌ها در این صنعت کار کرده اند، حایز اهمیت قلمداد کنند.

هدف این کتاب، آگاه ساختن جوانان از اهمیت صنعت نفت و فرآهم کردن درک بهتر از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) است. این سازمان در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد اگرچه این کتاب اصولا برای دانشجویان و خوانندگان جوان تهیه شده ولی برای خوانندگان معمولی هم که دانش خاصی درباره صنعت نفت ندارند، جذاب و مفید است.

یک فصل از این کتاب چهار فصلی به تاریخچه پیدایش اوپک اختصاص یافته و دربرگيرنده واژه‌نامه اصطلاحات تخصصی نفت نیز هست. این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده، توسط اعضا به زبان‌های فارسی، عربی، پرتغالی، اسپانیایی و آلمانی هم منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها