یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
«بیگانه» به سرای اهل قلم می‌آید

جلسه نقد و بررسی رمان «بیگانه»، اثر آلبر کامو، نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات، چهارشنبه ۲۳ آبان ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. این در حالی است که هفته پیش نود و چهارمین سالروز تولد این نویسنده را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلسه نقد و بررسی رمان «بیگانه» شاخص‌ترین اثر آلبر کامو، نویسنده، روزنامه نگار، متفکر و نمایشنامه نویس فرانسوی،  چهارشنبه ۲۳ آبان ماه، در سرای دایمی اهل قلم برگزار می‌شود.

در این جلسه که از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است، بهمن نامور مطلق، علی عباسی و احسان عباسلو، درباره وجوه گوناگون رمان «بیگانه» و خالق آن به سخنرانی می‌پردازند.

آلبر کامو، نویسنده و نمایشنامه‌نویس فرانسوی، ۹۴ سال پیش در ۷ نوامبر ۱۹۱۳ میلادی در الجزایر متولد شد. ترجمه‌های فارسی متفاوتی از آثار این نویسنده عرضه شده و بیش از ۳۰ عنوان کتاب از آثار او در ایران منتشر شده‌اند. رضا سید‌حسینی، لیلی گلستان و منوچهر بدیعی از مترجمان اصلی آثار او در ایرانند.

در ایران بیش از ۳۰ کتاب از آثار این نویسنده وجود دارد و از رمان «بیگانه» به تنهایی ۵ ترجمه متفاوت عرضه شده است. کامو در سال ۱۹۵۷ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او دومین نویسنده‌ جوانی بود که تا آن روز جایزه نوبل را گرفته‌اند.

لیلی گلستان، مترجم زبان فرانسه و آخرین مترجم رمان «بیگانه» که ترجمه او از این کتاب در سال جاری و در کمتر از یک ماه از انتشار، به چاپ دوم رسیده است، به مناسبت زادروز این نویسنده در گفت و گو با خبرنگار "ایبنا" کامو را نویسنده دانسته است که که با نثری سلیس و ساده، عمیق‌ترین پیچیدگی‌های ذهنی و فلسفی را بیان می‌کند. این گفت و گو در بخش عناوین مرتبط این صفحه قابل دسترس است.
در آخرین برنامه مربوط به ادبیات کشور‌های خارجی در سرای اهل قلم،  ۹ آبان، مریم حسینی، نادره سخنور و احسان عباسلو به نقد کتاب «چهره مرد هنرمند»، اثر جیمز جویس (نویسنده انگلیسی)، پرداخته بودند.
سرای دایمی اهل قلم در خیابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۱۰ واقع شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط