جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
نقش جهان؛‌ سال همايش‌هاي ادبي

استان اصفهان در سال‌جاري با توجه به حمايت‌هاي قابل توجه معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهد برگزاري همايش‌ها و جشنواره‌هاي گسترده ادبي خواهد بود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌ در تفاهم‌نامه‌هاي استان اصفهان با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسايل مختلفي در حوزه‌هاي گوناگون پيش‌بيني شده است. اما مهم‌ترين ويژگي اين تفاهم‌نامه‌ اين است كه در آن به برگزاري همايش‌هاي ادبي و فرهنگي، با توجه به وجود مفاخر فرهنگي استان اصفهان توجه ويژه‌اي شده است.

برگزاري جلسات نقد كتاب و حمايت از شاعران آييني و انجمن‌هاي شعر آييني نيز از ديگر موارد مشخص اين تفاهم‌نامه‌ها است.

همايش‌ها 
استان اصفهان از دير باز مفاخر و بزرگان ادبي زيادي را داشته و به عنوان يكي از مهد‌هاي فرهنگي ایران محسوب مي‌شود. در دوران معاصر نيز بزرگاني در عرصه فرهنگ و ادب در اين استان رشد يافته‌اند. 

برگزاري اين همايش‌ها و جشنواره‌ها مي‌تواند توجه مخاطبان ادبي و فرهنگي در اين استان را به مساله كتاب و كتابخواني بيش از گذشته جلب كند.

بر اين اساس معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اختصاص حمايت مالي مناسب قصد دارد تا از برگزاري جشنواره ادبي كودک و نوجوان در اين استان حمايت كند.

همچنين ديگر جشنواره ادبي مورد حمايت كه در اين تفاهم‌نامه به عنوان بندي جداگانه از بسته حمايتي معاونت امرو فرهنگي برخوردار خواهد شد، جشنواره ادبي استان اصفهان است كه به عنوان يكي از مهم‌ترين جوايز ادبي شهرستان‌هاي كشور شناخته مي‌شود.

برگزاري همايش‌ها و بزرگداشت‌هايي براي اهالي قلم از جمله سپيده كاشاني، ‌آيت‌آلله حاج محمد ابراهيم كلباسي،‌ ميزرا آقا و زينب‌السادات امامي از ديگر موارد مطروحه در تفاهمنامه‌هاي حمايتي معاونت امور فرهنگي است. 

همايش نام‌آوران حوزه علميه استان اصفهان نيز در سال‌جاري با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد. 

در حوزه پايداري  ‌همايش بزرگداشت شهيد آويني از جمله برنامه‌هايي است كه مورد توجه معاونت امور فرهنگي قرار گرفته و براي برگزاري آن مبلغ 150 ميليون ريال پيش‌بيني شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط