چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

«هانا کرال» نویسنده و روزنامه‌نگار لهستانی به عنوان برنده جایزه «وورت» 2011 برای ادبیات اروپایی معرفی شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران این جایزه که از سوی بنیاد «وورت» اهدا می‌شود، در بیانیه خود با اعلام این مطلب که «کرال» که هم اینک 74 سال دارد چندین دهه است که به ردیابی ادبی گذشته از یاد رفته می‌پردازد، پرداختن وی به این مقوله را مورد تقدیر قرار داد. آثار «هانا کرال» بخش مهمی از تجربیات تاریخی ادبی شرق و اروپای میانه را تشكيل مي‌دهد.

جایزه «وورت» برای ادبیات اروپایی که 25 هزار یورو ارزش دارد در زمستان پيش روي در اشتوتگارت به «کرال» اهدا می‌شود. این جایزه از سال 1997 هر دو سال یک‌بار از سوی بنیاد «وورت» برای تقدیر از نویسندگانی اهدا می‌شود که در آثارشان نگاهی به تنوع فرهنگی قاره اروپا دارند. از برندگان سال های گذشته این جایزه می توان به هارالد هارتونگ، هرتا مولر و ایلیا ترویانو اشاره کرد. 

«هانا کرال» 20 می 1935 در ورشو متولد شده است. او فعالیت های روزنامه‌نگاری خود را از سال 1955 آغاز کرد و در کنار کار در نشریات گوناگون و مجله‌ها و انتشار گزارش‌هايش در قالب اثری چند جلدی به کار ترجمه نیز پرداخت. او در سال 1993 جایزه «ژانت شوکن»، در سال 1999 جایزه کتاب نمایشگاه لایپزیک برای درک اروپایی، در سال 2000 جایزه «ساموئل بوگومیل لینده» و در سال 2008 جایزه «ریکارا هوچ» را دریافت کرد. او نویسنده چندين جلد کتاب نیز هست که «لگولند»، «رقص در عروسی بیگانه» و «مستاجر» از جمله آن هاست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها