سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
بازی رایانه‌ای الهام گرفته از اثر نادر ابراهیمی روانه بازار شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی «میر مهنا» را با مشارکت استودیو بازی سازی «اسپریس پویا نما» تولید و راهی بازار کرد. کتاب «بر جاده‌های آبی سرخ» اثر نادر ابراهیمی، نویسنده فقید، منبع اصلی نوشتن داستان این بازی است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی «میر مهنا» که بهمن سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی کشور رونمایی شده بود، با حمایت بنیاد ملی بازی رایانه‌ای و توسط استودیو بازی سازی «اسپریس پویا نما» تولید شده است.

داستان این بازی بر اساس زندگی‌نامه‌ «میر مهنا» مبارز ایرانی دوره‌ کریم‌خان زند شکل گرفته؛ دوره‌ای که با استعمار هلند و انگلیس و سلطه کمپانی هند شرقی بر جزایر جنوبی ایران و به ويژه جزیره خارک همراه بوده است.

کتاب چند جلدی «بر جاده‌های آبی سرخ» اثر نادر ابراهیمی، كه داستان زندگی و مبارزات این شخصیت را در قالب داستانی مرور می‌کند، منبع اصلی نوشتن داستان این بازی بوده است.

این بازی از طریق شرکت «لوح زرین نیکان» در بازار عرضه شده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از مراکز فروش بازی‌های رایانه‌ای تهیه کنند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از این بازهای «شمشیر نادر»، «لطفعلی‌خان زند»، «عصر پهلوانان» و «گرشاسب» را بر اساس تاریخ ملی و فرهنگ بومی ایرانی، تولید و به علاقه‌مندان این بازی‌ها عرضه کرده است.

عباس حبیبی، معاون ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره این‌که چرا بازی «میر مهنا» عنوان «نخستین بازی ملی» را گرفته در حالی که این بنیاد پیشتر بازی‌هایی ایرانی و بومی تولید کرده است، گفت: درواقع این عنوان بیشتر عنوانی تبلیغاتی است. پروژه‌های پیشین در مجموعه‌ای به عنوان «آثار فاخر» تولید شده‌اند ولی «میر مهنا» نخستین بازی یارانه‌ای کاملا ایرانی است که با الهام از تاریخ معاصر ایران ساخته شده و عنوان «ملی» نیز به همین علت برای آن برگزیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها