سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
راه اندازی جایزه جدید کتاب در ارمنستان

ارمنستان یک جایزه جدید کتاب را در رقابتي اینترنتی اهدا می کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازبوک سلرز، «برونو دوتوئیت» دبیر ارشد موسسه اورنج ارمنستان گفت: این مسابقه ابتکاری اینترنتی با همکاری سازمان غیردولتی مرکز کتاب ارمنی برگزار می شود.

وی افزود: البته این یک جایزه ادبی محسوب نمی شود، ارتباطی هم با جایزه اورنج ادبی که هرسال برگزار می شود ندارد و جایزه نقدی هم در میان نیست. این مسابقه در واقع جایزه خوانندگان و دوستداران کتاب است و خوانندگان با رای اینترنتی، برندگان نهایی را مشخص می کنند.

تمام کسانی که به زبان ارمنی می نویسند به شرطی که ساکن ارمنستان باشند، می توانند در این مسابقه شرکت کنند البته آثار آنان نباید در گذشته به صورت کتاب منتشر شده باشد. به این ترتیب آثاری که در مجله ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی عرضه شده هم در زمره آثاری محسوب می شوند که منتشر نشده اند.

این مسابقه در 4 بخش مقاله یا داستان کوتاه، رمان، داستان تخیلی و نمایشنامه برگزار می شود و نویسندگان تا 15 سپتامبر (24 شهریور) فرصت دارند آثار خود را به موسسه اورنج ارمنستان ارسال کنند.

هیات داوران 7 اکتبر (10 مهر) حداکثر 4 اثر را در هر بخش انتخاب می کنند و این آثار در اینترنت توسط مردم داوری می شود.

«ماتووسایان» دبیر سازمان غیردولتی مرکز کتاب ارمنی نیز گفت: اعضای هیات داوران را تنها منتقدان ادبی تشکیل نمی دهند بلکه مردم عادی که به ادبیات و هنر مدرن علاقه مندند و آنها را خوانندگان حرفه ای کتاب می دانیم نیز در این هیات حضور دارند.

چهار اثر برگزیده هیات داوران هر رشته در کتابی جداگانه در 500 نسخه منتشر می شود. برندگان نهایی هر رشته 11 نوامبر (20 آبان)در مراسمی معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها