یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
مودت اهل‌بيت(ع) راهي براي ارتباط با معصومين(ع)

كتاب «ارتباط با معصومين عليهم‌السلام» (ويرايش دوم) نوشته علي‌باقر شيخاني، تهيه شده توسط مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما، از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب حاضر، راه‌هاي ارتباط با معصومين(عليهم‌السلام)، آثار ارتباط، موانع و آسيب‌ها را به تفصيل بررسي كرده است.

انسان در تلاطم زندگي و شناختن راه از بيراهه، همواره نيازمند هدايت است تا از آسيب‌ها در امان بماند و به سر منزل سعادت و كمال كه طلب آن در فطرت وي نهفته است برسد، ولي تشخيص كمال واقعي و آسيب‌ها بسي دشوار است.

انسان با وجود برخورداري از هدايت‌گر دروني به نام «عقل» نتوانست بدون هدايت‌گر بيروني يعني «انبيا و اولياي الهي» همه عوامل موثر در راه كمال و سعادت و موانع راه را بشناسد. بدين سبب، لطف خداوند شامل او شد و راهبراني پاك را جانشين خود در زمين قرار داد تا راهنماي او به سوي سعادت و تكامل باشند. 
بي‌شك رهايي از گمراهي فقط با برقراري ارتباط همه‌جانبه با آنان امكان‌پذير است؛ يعني ارتباط معنوي با ساحت مقدسشان و پروراندن عشق آنان در دل و معطر ساختن شميم جان به بوي دل‌آويز آنان، بسي ارزشمند و هدايت‌گر است.

در اين اثر، راه‌هاي ارتباط با معصومين(عليهم‌السلام)، آثار ارتباط، موانع و آسيب‌هاي اين راه‌ها بررسي مي‌شوند تا مقبول طبع راهروان مسير الهي معصومين(عليهم‌السلام) قرار گيرد. 

به عقيده نويسنده، در اين راه، ايجاد محبت و عشق را بايد از تحريك عاطفه‌ها آغاز كرد و در مراحل بعدي با بصيرت و شناخت، آن را تعميق داد تا جايي كه حب اهل‌بيت(عليهم‌السلام) جزيي از وجود آدمي شود و در گفتار و عمل، خود را با اين چراغ‌هاي تقوا و هدايت هم‌آهنگ سازد.

كتاب حاضر در دو بخش و هشت فصل، ارتباط با معصومين(عليهم‌السلام) را بررسي كرده است.

چاپ چهارم كتاب «ارتباط با معصومين عليهم‌السلام» در شمارگان 1200 نسخه، 128 صفحه و بهاي 18000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط