دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
كتاب جديدي در حوزه توسعه پايدار به بازار نشر مي‌آيد

فرزام پوراصغر، نويسنده حوزه محيط زيست از نگارش اثر جديدي با عنوان «اصول و مباني توسعه پايدار» خبر داد و گفت: چگونگي اندازه‌گيري توسعه پايدار و شاخص‌هاي آن در اين اثر تشريح شده است._

پوراصغر درباره اين كتاب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: اين نوشتار مباحث پايه‌اي، مبنايي و پيشينه توسعه پايدار محيط زيست در ايران و جهان را تشريح كرده است.

وي در ادامه افزود: روش‌هاي سنجش كمي و اندازه‌گيري توسعه پايدار با استفاده از شيوه‌هاي آماري در اين اثر مورد توجه قرار گرفته است.

پوراصغر با اشاره به اينكه توسعه پايدار در حوزه‌هاي مختلف محيط زيست، شهرها، جغرافيا و ... مورد بررسي قرار مي‌گيرد، افزود: اين اثر صرفا به روش‌هاي سنجش توسعه پايدار پرداخته و مباحث گسترده و وسيع توسعه پايدار در رشته‌هاي مختلف علمي را مورد توجه قرار نداده است.

اين نويسنده با اشاره به اينكه يكي از نخستين تعاريف درباره توسعه پايدار از سوي سازمان جهاني محيط زيست ارايه شده توضيح داد: توسعه پايدار در يك تعريف به معناي توسعه‌اي است كه نيازهاي كنوني مردم جهان را تامين كند، بدون اينكه توانايي نسل‌هاي آينده را به خطر بيندازد. مفاهيم، آموزه‌ها، شاخص‌ها و انواع توسعه پايدار در اين كتاب بررسي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها